Wat wij doen

Piëzo is een organisatie die zich inzet om inwoners van Zoetermeer met elkaar te verbinden en hun welzijn te vergroten, want, iedereen verdient een volwaardige plaats in de samenleving!

Piëzo helpt mensen met het ontdekken van hun talenten en het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden. Op verschillende locaties worden cursussen gegeven, er zijn (groeps)activiteiten en je kan er (lerend) vrijwilligerswerk doen. Op die manier kan ieder een eigen plek in de samenleving vinden. Piëzo verbindt talent en mens in de wijk.

Lijkt dit je wat? Kijk dan verder bij de Projecten!

Projecten

Computercursussen en computerinloop

Opleiding mbo 1

Nederlandse taallessen

Samen opvoeden

Ouder & kindatelier

Piëzo TalentenAcademie

Taalontmoetingen op locatie

VoorleesExpress

meer projecten

Hoe wij werken

Piëzo wil ervoor zorgen dat iedereen mag en kan meedoen in onze samenleving. Als het je zelf niet lukt, bijvoorbeeld door ziekte, schoolverzuim, of door verlies van werk of partner, dan helpen de mensen bij Piëzo je weer mee te doen in de maatschappij. Zo kun je kiezen voor een manier die bij jou past. Iedereen is welkom!

Wat kun je verwachten?

Aanmelden bij Piëzo is makkelijk. Bel, stuur een e-mail, of loop gewoon even binnen bij een locatie in jouw wijk om je in te schrijven voor een cursus of activiteit.

Zit er iets bij voor jou? Dan kun je bij Piëzo vijf fasen doorlopen, onderweg naar jouw nieuwe plek in de samenleving:

Fase 0. Het is duidelijk dat je verandering wil in je leven. Je meld je aan bij Piëzo!

Fase 1. Je gaat deelnemen aan activiteiten op een Piëzo-locatie om je talenten te ontdekken en nieuwe vaardigheden te leren.

Fase 2. Je bent lerend vrijwilliger bij een Piëzo-locatie.

Fase 3. Je doet lerend vrijwilligerswerk bij een partnerorganisatie van Piëzo.

Fase 4. Je gaat naar een reguliere opleiding of je stroomt door naar een baan.

Als deelnemer word je, in al deze fasen, ondersteund door (vrijwillige) trajectbegeleiders.

PiëzoMethodiek Nederland

Door deelname aan het Oranje Fonds Groeiprogramma is het gelukt om onze kijk op meedoen en ontwikkeling mogelijk te maken voor veel meer (vrijwilligers) organisaties in Nederland. Het Oranje Fonds Groeiprogramma heeft mogelijk gemaakt dat grote bedrijven zoals De Baak, McKinsey & Company, PwC en de ABN AMRO bank onze manier van werken gedocumenteerd en verder ontwikkeld hebben als methodiek. Dankzij deze mooie samenwerking, kunnen andere organisaties nu ook de PiëzoMethodiek toepassen.

Alle organisaties in Nederland, die de PiëzoMethodiek gebruiken, blijven met elkaar verbonden.

De PiëzoMethodiek wordt nu door meer dan 20 organisaties in Nederland ingezet en het aantal stijgt nog steeds!

Type aangesloten organisaties

Voorbeelden van organisaties die met de PiëzoMethodiek werken:

• Welzijnsorganisatie
  • Bibliotheek