Wie wij zijn

wie wij zijn

Wie wij zijn

Bij Piëzo streven we ernaar dat alle inwoners van Zoetermeer zich goed voelen. Iedereen hoort erbij, dus hier doen we de dingen samen. Samen leren, maken, repareren, praten en luisteren, dat geeft een goed gevoel. Wij geloven dat meedoen belangrijk is voor het welzijn van iedereen.

Om goed mee te kunnen doen met de samenleving helpen we om je eigen talenten te leren kennen. Je leert nieuwe vaardigheden die nuttig en nodig zijn om mee te doen. Uiteindelijk vind je zo zelf wat bij jou past. Dat kan zijn door meedoen met activiteiten, (lerend) vrijwilligerswerk of door het volgen van een opleiding.

Kortom, Piëzo verbindt talent en mensen.

De PiëzoMethodiek

in het kort

Piëzo helpt mensen om hun talenten en vaardigheden te ontplooien. Daartoe werken wij met de PïezoMethodiek. De PiëzoMethodiek is erop gericht dat iedereen met voldoening kan meedoen in de samenleving. Onze methodiek kent vijf fasen:

Na je inschrijving bij Piëzo (fase 0), neem je deel aan activiteiten op een Piëzo-locatie (fase 1). Zo ontdek je jouw talenten en leer je nieuwe vaardigheden. Vervolgens kun je doorgroeien naar lerend vrijwilligerswerk bij een Piëzo-locatie (fase 2). Daarna kun je ervoor kiezen lerend vrijwilligerswerk te doen bij een partner organisatie van Piëzo (fase 3). In de laatste fase ga je een reguliere opleiding volgen of stroom je door naar een reguliere baan (fase 4).

Als deelnemer word je, in al deze fasen, ondersteund door (vrijwillige) trajectbegeleiders.

• Taco Kuiper (voorzitter)
  • Germt de Vries (secretaris en penningmeester)
  • Johan van Doesum
  • Ronald Baptiste