Taalontmoeting

Kent u iemand die graag Nederlands wil leren, maar voor wie les volgen in een grote groep te veel is? Of wilt u zelf graag iemand 1-op-1 Nederlands leren? Dan is ‘Taalontmoetingen’ een mogelijkheid.

Bij ‘Taalontmoetingen’ leert een deelnemer de basis van de Nederlandse taal. Het doel van de ‘Taalontmoetingen’ is het vergroten van de zelfredzaamheid en participatiemogelijkheden.

Vrijwilligers verzorgen de ‘Taalontmoetingen’ een-op-een of met kleine groepjes. De ontmoetingen vinden plaats op basisscholen en op de locaties van Piëzo. Wanneer een deelnemer eraan toe is, kan deze vanuit de ’Taalontmoetingen’ doorstromen naar de grotere taalgroepen van Piëzo (zie het project ‘Nederlandse taallessen’) of naar een taalgroep bij één van onze partnerorganisaties.

Neem voor meer informatie over deelname aan ‘Taalontmoetingen’ contact op met Janita Volders (janita@stichtingpiezo.nl, 06-55214961).

Mensen die het leuk vinden om taalvrijwilliger te worden, kunnen ook contact opnemen met Janita. Taalvrijwilligers krijgen een training aangeboden via het Taalhuis Zoetermeer.

Piezo ouder en kindatelier

VoorleesExpress