Taalontmoeting

Kent u iemand die graag Nederlands wil leren, maar voor wie les volgen in een grote groep te veel is? Of wilt u zelf graag iemand 1-op-1 Nederlands leren? Dan is ‘Taalontmoetingen’ een mogelijkheid.

Bij ‘Taalontmoetingen’ leert een deelnemer de basis van de Nederlandse taal. Het doel van de ‘Taalontmoetingen’ is het vergroten van de zelfredzaamheid en participatiemogelijkheden.

Vrijwilligers verzorgen de ‘Taalontmoetingen’ een-op-een of met kleine groepjes. De ontmoetingen vinden plaats op basisscholen en op de locaties van Piëzo. Wanneer een deelnemer eraan toe is, kan deze vanuit de ’Taalontmoetingen’ doorstromen naar de grotere taalgroepen van Piëzo (zie het project ‘Nederlandse taallessen’) of naar een taalgroep bij één van onze partnerorganisaties. Taalvrijwilligers krijgen een training aangeboden via het DigiTaalhuis Zoetermeer.

Neem voor meer informatie over deelname aan ‘Taalontmoetingen’ contact op met Kirsten Cleij (kirsten@stichtingpiezo.nl, 06 55217956).

Taallessen

Het Vonkje