Computercursussen en computerinloop

Stichting Piëzo verzorgt computercursussen op verschillende niveaus voor zowel beginners als (iets) gevorderden. Voor de cursus is opgeven noodzakelijk, alleen bij de open computerinloop mag men binnenlopen zonder aanmelden. Alle lessen worden verzorgd door vrijwilligers. De cursussen worden naar behoefte ingepland. De dagen en tijden zijn afhankelijk van het aantal aanmeldingen. Voor de meeste cursussen moet een klein bedrag betaald worden. ZoetermeerPashouders kunnen hun ZoetermeerPas gebruiken om deel te nemen aan de cursus. De computerinloop en de cursus Digisterker zijn gratis.

Basis computergebruik

Bij de basiscursus leren de deelnemers omgaan met de muis, het toetsenbord en het beeldscherm. De deelnemers leren het schrijven van een kleine tekst, en het gebruik van internet, e-mail, mappen en bestanden. Deze cursus bestaat uit 8 lessen.

Basis computergebruik vervolg

De vervolgcursus gaat verder met wat in de basiscursus is geleerd. Het belangrijkste is wat de deelnemers zelf willen weten en leren. Hun vragen staan centraal.
Deze cursus bestaat uit 8 lessen.

Microsoft Office

Bij deze cursus maken deelnemers kennis met de verschillende programma’s van Microsoft Office. Powerpoint, Excel en Word komen tijdens de cursus aan bod.

Digisterker

In samenwerking met de Bibliotheek Zoetermeer wordt de cursus Digisterker aangeboden. Tijdens deze cursus kan men stap voor stap leren om steeds meer zelf te regelen via internet. Hoe je informatie kunt vinden over de overheid maar ook hoe je zelf iets kunt aanvragen. Deze cursus bestaat uit 5 lessen.

Open computerinloop

Bij de open computerinloop kunnen deelnemers binnenlopen met vragen over de computer. Bijvoorbeeld over het opzoeken van iets op internet, of het maken van een digitale CV. Vrijwilligers helpen en beantwoorden vragen.

Deze cursussen vinden plaats op verschillende Piëzo-locaties. De kosten voor bijbehorende boeken zijn bij de cursusprijs inbegrepen.

Ben je geïnteresseerd in één van deze cursussen? Je kunt je aanmelden via info@stichtingpiezo.nl of 079-8885550.

Gerelateerd

Brede School en buitenschoolse activiteiten