Computerlessen

Computerles

Stichting Piëzo verzorgt computercursussen op verschillende niveaus voor zowel beginners als (iets) gevorderden. Voor de cursus is opgeven noodzakelijk. Bij de open inloop mag men binnenlopen zonder aanmelden.
De cursussen worden naar behoefte ingepland. De dagen en tijden zijn afhankelijk van het aantal aanmeldingen. Voor de meeste cursussen moet een klein bedrag betaald worden. ZoetermeerPashouders kunnen tegen inlevering van cheque 3, 4, 5 of 6 deelnemen aan de cursus. De computer inloop en de cursus Digisterker zijn gratis.

Basis computergebruik

In de basiscursus leren de deelnemers omgaan met de muis, het toetsenbord en het beeldscherm. De deelnemers leren het schrijven van een kleine tekst, en het gebruik van internet, e-mail, mappen en bestanden.
Deze cursus bestaat uit 8 lessen.

Basis computergebruik vervolg

De vervolgcursus gaat verder met wat in de basiscursus is geleerd. Het belangrijkste is wat de deelnemers zelf willen weten en leren. Hun vragen staan centraal.
Deze cursus bestaat uit 8 lessen.

Microsoft Office

Bij deze cursus maken deelnemers kennis met de verschillende programma’s van Microsoft Office. Powerpoint, Excel en Word komen tijdens de cursus aan bod.

Digisterker

In samenwerking met de Bibliotheek Zoetermeer wordt de cursus Digisterker aangeboden. Tijdens deze cursus kan men stap voor stap leren om steeds meer zelf te regelen via internet. Hoe je informatie kunt vinden over de overheid maar ook hoe je zelf iets kunt aanvragen. Deze cursus bestaat uit vijf lessen.

Open inloop

Bij de open inloop kunnen deelnemers binnenlopen met vragen over de computer. Bijvoorbeeld over het opzoeken van iets op internet, of het maken van een digitaal CV. Vrijwilligers beantwoorden alle vragen.

Deze cursussen vinden plaats in verschillende PiëzoCentra.
Ben u geïnteresseerd in één van deze cursussen? U kunt zich aanmelden via info@stichtingpiezo.nl of 079-8885550.

Rekenstart

Buitenschoolse activiteiten/ Brede School