Nederlandse taallessen

Op alle Piëzo-locaties worden taallessen Nederlands gegeven. De lessen bestaan uit de niveaus beginners, half gevorderden en gevorderden. In welke groep een nieuwe deelnemer kan beginnen, wordt beoordeeld tijdens het intakegesprek en eventueel in een zogenaamde instroomgroep.

Een deelnemer die een groep met goed gevolg heeft doorlopen kan doorstromen naar een andere groep. Voor deelnemers die nog niet in staat zijn om Nederlandse taallessen te volgen in een groep wordt een passende oplossing gezocht bij Piëzo (zie bijvoorbeeld het project Taalontmoetingen) of bij een partnerorganisatie uit Zoetermeer die individuele Nederlandse taallessen aanbiedt.

De lessen
De taallessen Nederlands worden door vrijwilligers gegeven. De lessen duren gemiddeld twee uur en kunnen bestaan uit lees- en schrijfoefeningen, lessen basisgrammatica, lessen spreekvaardigheid, lessen conversatie en lessen over de Nederlandse maatschappij en cultuur. Zowel voor de beginners, half gevorderden en gevorderden zijn meerdere keuzes mogelijk qua dag/avond en tijdstip. Bij de meeste lessen is kinderoppas voor 0-4 jarigen beschikbaar.

Taalvrijwilliger worden?

We zijn altijd op zoek naar mensen die het leuk vinden om Nederlandse taalles te geven, in groepen of individueel. Tijden zijn in overleg, lesmateriaal is beschikbaar en het is mogelijk een vrijwilligerstraining te volgen.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Bhumika Trivedi, taalteam@stichtingpiezo.nl of 06-40284764.

Gerelateerd

Opwaarts