Piëzo TalentenAcademie

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

Na de meivakantie starten we met nieuwe lessen Toerisme & Recreatie

Ga je zelf graag op vakantie? Ben je dol op dagjes uit en doe je graag leuke activiteiten met je familie en vrienden? Dan wil je daar later misschien wel je beroep van maken! Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdek je welke talenten jou goed van pas komen om in de sector toerisme & recreatie te werken.

Ben jij tussen de 9 en 14 jaar?
Meld je dan snel aan!

Start:

• Toerisme & Recreatie: dinsdag 14 mei t/m 9 juli, Rokkeveen. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Stadsboerderij De Balijhoeve, Kurkhout 100, 2719 JZ Zoetermeer
  • Toerisme & Recreatie: dinsdag 14 mei t/m 9 juli, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Zanzibarplein 21, 2721 GE Zoetermeer
  • Toerisme & Recreatie: donderdag 16 mei t/m 11 juli, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Piëzo Ambachtenwerkplaats, Teldersrode 25, 2717 HR Zoetermeer

Voor vragen: talentenacademie@stichtingpiezo.nl of bel of app naar 06-80055583.

Aanmeldformulier:

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
    Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 tot 13 jaar oud uit heel Zoetermeer hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
    • een kind aanmelden
    • meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
    • Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
    Neem contact op via 06-80055583, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

David: ‘Door mee te doen aan de Piëzo TalentenAcademie kom ik op plekken waar ik anders nooit kom! Zo ben ik op werkbezoek naar de haven van Rotterdam geweest. Dit was heel leerzaam!’

1-op-1 Taalontmoetingen

Opstap