Piëzo TalentenAcademie

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

Na de zomervakantie starten we met beroepen in de ‘techniek’ en ‘media en communicatie’:

TECHNIEK
Vind je het interessant om technische apparaten te repareren?
Ga je mee op werkbezoek naar de fietsenmaker?
Wil je van een professionele timmerman leren hoe jij veilig kunt klussen?
En wil je ontdekken of jij later zelf in de techniek kunt gaan werken?

MEDIA en COMMUNICATIE
Wil jij later journalist worden en ben je benieuwd hoe je dit wordt?
Ga je mee op werkbezoek aan een echt radiostation?
En wil je meer leren over het beroep van de website bouwer?

Doe dan mee!
Bij de Piëzo TalentenAcademie zijn er gastlessen van professionals en ga je mee naar bedrijven op werkbezoek. Je leert veel over beroepen en ontdekt waar je goed in bent!

Ben je enthousiast?

En ben je tussen de 9 en 14 jaar?

Start:

• Dinsdag 31 augustus t/m 12 oktober, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Zanzibarplein 24. Sector: Media en communicatie.
  • Dinsdag 31 augustus t/m 12 oktober. 15.15 – 117.15 uur. Locatie: inZet Meerzicht (Uiterwaard 21). Sector: Techniek.
  • Donderdag 2 september t/m 14 oktober, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: inZet Buytenwegh & De Leyens (Teldersrode 25). Sector: Techniek.
  • Donderdag 2 september t/m 14 oktober, Palenstein. 15.15 – 17.15 uur. Locatie: inZet Centrum (Rakkersveld 253). Sector: Media en communicatie.

Voor vragen: talentenacademie@stichtingpiezo.nl of bellen of app naar 06 51948552.

Aanmeldformulier:

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
    Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 tot 13 jaar oud uit heel Zoetermeer hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
    • een kind aanmelden
    • meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
    • Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
    Neem contact op met Jocelyn Heidweiller via 06 51948552, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

Opstap

Computercursussen en computerinloop