Piëzo TalentenAcademie

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

Na de meivakantie starten we met beroepen in de Politiek en Overheid:

Ben je benieuwd hoe jij wijkagent kunt worden?
Wil je met een echte dijkinspecteur op pad om dijken te controleren?
En wil je meer leren over beroepen in de politiek en weten wie er de baas is van Zoetermeer?

Doe dan mee!
Bij de Piëzo TalentenAcademie zijn er gastlessen van professionals en ga je mee naar bedrijven op werkbezoek. Je leert veel over beroepen en ontdekt waar je goed in bent!

Ben je enthousiast?

En ben je tussen de 9 en 13 jaar?

Start:

• Dinsdag 11 mei t/m 13 juli, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Zanzibarplein 10
  • Dinsdag 11 mei t/m 13 juli, Meerzicht. 15.15 – 117.15 uur. Locatie: inZet Meerzicht (Uiterwaard 21)
  • Donderdag 20 mei t/m 15 juli,, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: inZet Buytenwegh & De Leyens (Cesar Franckrode 64).
  • Donderdag 20 mei t/m 15 juli, Palenstein. 15.15 – 17.15 uur. Locatie: inZet Centrum (Rakkersveld 253).

Voor vragen: talentenacademie@stichtingpiezo.nl of bellen of app naar 06 51948552.

Aanmeldformulier:

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
    Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 tot 13 jaar oud uit heel Zoetermeer hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
    • een kind aanmelden
    • meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
    • Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
    Neem contact op met Jocelyn Heidweiller via 06 51948552, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

PiëzoMaatjes

Opstap