Piëzo TalentenAcademie

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

Na de zomervakantie starten we met beroepen in de ‘horeca’ en ‘sport’

Welke beroepen vallen er allemaal in deze sectoren?
Deze Piëzo TalentenAcademie ontdek je verschillende beroepen in de horeca of sport. Je kunt leren of je hier later ook mee bezig kan of wil zijn. En je komt er vast achter waarom werken in de horeca of sport zo leuk is!

Bij de sector horeca gaan we op werkbezoek naar een hotel. In de keuken van een echt restaurant leren we alles over het beroep van de chefkok. Ook leren we over het beroep van de bakker.

Bij de sector sport maken we onder andere kennis met een professionele freerunner, een voetbaltrainer en een sportfotograaf. Natuurlijk gaan we zelf ook veel bewegen en doen we leuke opdrachten.

Dit zijn maar een paar voorbeelden van alle gave dingen die we gaan doen!
Doe je mee?

Ben jij tussen de 9 en 14 jaar?
Meld je dan snel aan!

Start:

• Horeca: dinsdag 23 augustus t/m 11 oktober, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Zanzibarplein 21.
  • Horeca: donderdag 25 augustus t/m 13 oktober, Meerzicht. 15.15 – 17.15 uur. Locatie: Uiterwaard 21.
  • Sport: donderdag 25 augustus t/m 13 oktober, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Teldersrode 25.

Voor vragen: talentenacademie@stichtingpiezo.nl of bel of app naar 06-80055583.

Aanmeldformulier:

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
    Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 tot 13 jaar oud uit heel Zoetermeer hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
    • een kind aanmelden
    • meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
    • Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
    Neem contact op met Jocelyn Heidweiller via 06 51948552, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

David: ‘Door mee te doen aan de Piëzo TalentenAcademie kom ik op plekken waar ik anders nooit kom! Zo ben ik op werkbezoek naar de haven van Rotterdam geweest. Dit was heel leerzaam!’

Ouder & kindatelier

Doe-coaches