Piëzo TalentenAcademie

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

Na de voorjaarsvakantie starten we met beroepen in de Sport:

Vind je sport en bewegen leuk en zou jij er later ook je beroep van willen maken? Doe dan mee met de Piëzo TalentenAcademie ‘beroepen in de sport’. We leren over beroepen zoals: box- instructeur, sportfunctionaris , professionele freerunner, basketballer en een sportfotograaf. Misschien ontdek je wel dat jij later ook kunt gaan doen. En natuurlijk bewegen we lekker veel in de natuur en doen we leuke opdrachten.

Start:

• Dinsdag 2 maart t/m 20 april, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Oosterheem (Zanzibarplein 21). Sector: Sport & bewegen.
  • Dinsdag 2 maart t/m 20 april, Meerzicht. 15.15 – 117.15 uur. Locatie: PiëzoCentrum Meerzicht (Uiterwaard 21). Sector: Sport & natuur.
  • Donderdag 4 maart t/m 22 april, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Buytenwegh (Cesar Franckrode 64). Sector: Sport & natuur.
  • Donderdag 4 maart t/m 22 april, Palenstein. 15.15 – 17.15 uur. Locatie: PiëzoCentrum Palenstein (Rakkersveld 253). Sector: Sport & bewegen.

Ben je enthousiast?

En ben je tussen de 9 en 13 jaar? Doe mee!

Voor vragen: talentenacademie@stichtingpiezo.nl of bellen of app naar 06 51948552.

Aanmeldformulier:

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
    Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 tot 13 jaar oud uit heel Zoetermeer hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
    • een kind aanmelden
    • meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
    • Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
    Neem contact op met Jocelyn Heidweiller via 06 51948552, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

Brede School en buitenschoolse activiteiten

Het Vonkje