Piëzo TalentenAcademie

Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 – 14 jaar oud uit de wijken Buytenwegh, Meerzicht, Oosterheem, Palenstein en Seghwaert hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet en wordt mede-gefinancierd door Fonds 1818. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
• een kind aanmelden
• meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
• Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
Neem contact op met Jocelyn Heidweiller via 06 51948552, jocelyn@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

Samen opvoeden

De ontwikkelmakelaar