Piëzo TalentenAcademie

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

Piëzo TalentenAcademie start in 5 wijken!

Na de zomervakantie starten we weer op locatie met beroepen in de Orde en VeiligheidHoreca en beroepen in het Groen

• Maandag 31 augustus t/m 12 oktober, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Buytenwegh (César Franckrode 64). Sector: Horeca.
  • Dinsdag 1 september t/m 13 oktober, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Oosterheem (Zanzibarplein 21). Sector: Orde & Veiligheid.
  • Dinsdag 1 september t/m 13 oktober, Seghwaert. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Parkdreef 258 (Ichtuskerk). Sector: Groen
  • Woensdag 2 september t/m 14 oktober, Meerzicht. 13.30 – 14.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Meerzicht (Uiterwaard 21). Sector: Horeca.
  • Donderdag 3 september t/m 15 oktober, Palenstein. 15.15 – 17.15 uur. Locatie: PiëzoCentrum Palenstein (Rakkersveld 253). Sector: Orde & Veiligheid.

Ben je enthousiast?

En ben je tussen de 9 en 14 jaar? Doe mee!

Aanmelden kan door te mailen naar talentenacademie@stichtingpiezo.nl of te bellen of appen naar 06 51948552.
Vermeld in de mail of app graag even jouw:

• naam
  • telefoonnummer
  • leeftijd
  • de school waar je op zit
  • de groep waar je inzit

Tot snel!

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 – 14 jaar oud uit de wijken Buytenwegh, Meerzicht, Oosterheem, Palenstein en Seghwaert hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet en wordt mede-gefinancierd door Fonds 1818. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
• een kind aanmelden
• meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
• Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
Neem contact op met Jocelyn Heidweiller via 06 51948552, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

Ouder & kindatelier

Man In Ontwikkeling