Piëzo TalentenAcademie

Online en offline!

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

In de maand juli leer je:

• jouw eigen robot bouwen tijdens een les van een houtbewerker:
    Dinsdag 7 juli, Oosterheem. Tijd: 15.30 uur – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Oosterheem (Zanzibarplein 21).
    Donderdag 9 juli, Palenstein. Tijd: 15.30 uur – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Palenstein (Rakkersveld 253). Aanmelden kan door te mailen naar wieneke@stichtingpiezo.nl
  • van een kok hoe je lekkere en gezonde hapjes voor bij een picknick maakt.
    Woensdag 15 juli. Tijd: 13.30 uur tot 15.30 uur. Locatie: online. Opgeven hiervoor kan tot en met zondag 12 juli via https://stichting-piezo.webinargeek.com/piezo-talentenacademie

Zomervakantie

Deze vakantie maken we kennis met interessante beroepen en gaan we natuurlijk ook zelf aan de slag. Je leert de coolste dansmoves, doet mee aan sportclinics en je ontmoet mensen met een leuk beroep zoals een imker, een diëtist, een sporter en houtbewerker. Ook maak je een gezonde en lekkere picknick en leer je hoe je jouw eigen moestuin op anderhalve meter kunt maken.

Aanmelden voor de Anderhalve Meter Moestuin op woensdag 22 juli kan via: https://stichting-piezo.webinargeek.com/de-anderhalve-meter-moestuin Je krijgt van tevoren jouw eigen moestuinpakket thuisbezorgd. Voor de andere activiteiten kan je zonder aanmelden meedoen en deelname is gratis!

Dag, tijd en locatie:

Buytenwegh: maandag 20 en 27 juli en 24 augustus, 10.00 uur tot 12.00 uur.
Locatie: PiëzoCentrum Buytenwegh. (Cesár Franckrode 64, Zoetermeer)

Oosterheem: dinsdag 21 en 28 juli en 18 augustus, 14.00 uur tot 16.00 uur.
Locatie: PiëzoCentrum Oosterheem (Zanzibarplein 21 , Zoetermeer)

Meerzicht: woensdag 22 en 29 juli en 26 augustus, 10.00 uur tot 12.00 uur.
Locatie: PiëzoCentrum Meerzicht (Uiterwaard 21 , Zoetermeer)

Seghwaert: woensdag 22 (online via Webinargeek) en 29 juli en 26 augustus, 15.00 uur tot 17.00 uur.
Locatie: Hof van Seghwaert (ingang achter de Gaardedreef 169 , Zoetermeer)

Palenstein: donderdag 23 en 30 juli, 6, 13, 20 augustus en woensdag 26 augustus, 13.00 uur tot 15.00 uur.
Locatie: PiëzoCentrum Palenstein (Rakkersveld 253 , Zoetermeer)

In september starten we weer op locatie met beroepen in de Orde en VeiligheidHoreca en beroepen in het Groen

• Maandag 31 augustus, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Buytenwegh (César Franckrode 64). Sector: Horeca.
  • Dinsdag 1 september, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Oosterheem (Zanzibarplein 21). Sector: Orde & Veiligheid.
  • Dinsdag 1 september, Seghwaert. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Parkdreef 258 (Ichtuskerk). Sector: Groen
  • Woensdag 2 september, Meerzicht. 13.30 – 14.30 uur. Locatie: PiëzoCentrum Meerzicht (Uiterwaard 21). Sector: Horeca.
  • Donderdag 3 september, Palenstein. 15.15 – 17.15 uur. Locatie: PiëzoCentrum Palenstein (Rakkersveld 253). Sector: Orde & Veiligheid.

Ben je enthousiast?

En ben je tussen de 9 en 14 jaar? Doe mee!

Aanmelden kan door te mailen naar talentenacademie@stichtingpiezo.nl of te bellen of appen naar 06 51948552.
Vermeld in de mail of app graag even jouw:

• naam
  • telefoonnummer
  • leeftijd
  • de school waar je op zit
  • de groep waar je inzit

Tot snel!

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 – 14 jaar oud uit de wijken Buytenwegh, Meerzicht, Oosterheem, Palenstein en Seghwaert hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet en wordt mede-gefinancierd door Fonds 1818. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
• een kind aanmelden
• meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
• Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
Neem contact op met Jocelyn Heidweiller via 06 51948552, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

Preventieve Armoedebestrijding

Taal & Toekomst