Opleiding mbo 1

Entreeopleiding
Je hebt geen diploma’s en je wil graag verder leren en een leuke baan vinden. Piëzo biedt samen met mboRijnland de Entreeopleiding mbo 1-Assistent Dienstverlening.

De Entreeopleiding is een mbo-opleiding op niveau 1 en duurt een schooljaar. Tijdens de opleiding word je voorbereid op het werken in een bedrijf of organisatie. Je krijgt praktijkgerichte opdrachten en volgt voor de opleiding relevante vakken.

Voor wie?
Wanneer iemand niet beschikt over een vooropleiding met diploma, dan is de Entreeopleiding zeer geschikt. Met de Entreeopleiding leer je de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn voor je toekomstige werk. De Entreeopleiding geeft perspectief op een vervolgopleiding (mbo niveau 2) of op betaald werk.

De groepen zijn klein en de opleiding geeft veel structuur. Je krijgt voldoende persoonlijke aandacht en begeleiding.

De lestijden van de opleiding zijn afgestemd op de schooltijden van het basisonderwijs zodat de opleiding goed toegankelijk is voor ouders met schoolgaande kinderen. Voor ouders met jonge kinderen (0-4 jaar) kan in overleg van kinderoppas gebruik gemaakt worden.

Stage
De stage vormt een belangrijk onderdeel van de Entreeopleiding. De stage vindt plaats bij Piëzo en bij een organisatie die aansluit bij het werkterrein waar de deelnemer voor kiest.
Je loopt 17 uur per week stage gedurende de hele opleiding, bij partners en bij Piëzo op de locaties. Piëzo zorgt voor de stageplekken en regelt extra begeleiding door vrijwilligers bij huiswerk, rekenen, digitale vaardigheden en taal.

Lesdag
Naast de stage ga je anderhalve dag per week naar school. Je volgt vakken als Nederlands, rekenen, loopbaanoriëntatie en –begeleiding, burgerschap en leren werken op de computer.

Informatie
Voor meer informatie over de opleiding kunt u contact opnemen met Gioia Conte, projectleider opleidingen, gioia@stichtingpiezo.nl 06-31687716.

Bezoekmannen en -vrouwen

Brede School en buitenschoolse activiteiten