Energieparty

Energie besparen scheelt geld! Wilt u of uw vereniging graag tips over besparing? Wij helpen graag!

Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker onderwerp voor iedereen. Daarom heeft een team van vrijwilligers bij Stichting Piëzo zich getraind tot consulent duurzaamheid. Zij geven energieparty’s en doen energiescans.

Energieparty

Een energieparty wordt gegeven bij mensen thuis of op bijeenkomsten. De energieparty wordt gegeven door twee consulenten Duurzaam. Zij bespreken het energiegebruik van alle ruimten van een woning. Er wordt aandacht besteed aan elektriciteit, gas en besparingstips. De consulenten Duurzaam brengen energiebesparende materialen mee die men kan uitproberen tijdens de energieparty.

Energiescan hoe werkt dat?

De Energiescans zijn hét middel om het huis grondig te controleren op onnodig energieverbruik. De consulenten Duurzaam zijn opgeleid om een scan uit te voeren. Zij komen bij iemand thuis en lopen door de huiskamer en keuken. Andere ruimten in het huis worden besproken en als de bewoner dit wil, wordt ook daar doorheen gelopen. Na de scan krijgt de bewoner van het huis een rapport over het energiegebruik in het huis én tips hoe energiezuinig(er) te wonen.

• Energieparty’s en –scans zijn altijd gratis.

Interesse?

Heeft u interesse in het organiseren van een energieparty of wilt u een energiescan? Of wilt u meer informatie?
Neem dan contact op met AnneMarie Hut van Piëzocentrum Ambachtenwerkplaats. Bel naar 079 888 19 28 of 06 36019137 of mail naar annemarie@stichtingpiezo.nl.

Piëzo TalentenAcademie

Mbo-2 Opleiding