Opwaarts

Opwaarts bereidt deelnemers voor op een door hen gewenste en passende opleiding. Deelnemers krijgen meer kennis van de Nederlandse taal, rekenen en/of worden digitaal vaardiger. Daarnaast is er veel aandacht voor studievaardigheden, zelfregie en ‑ mits van toepassing ‑ de aansluiting op het nt1-onderwijs.

Opwaarts is voor inwoners die om welke reden dan ook in het verleden geen startkwalificatie in Nederland hebben behaald, maar wel heel graag een opleiding, bijvoorbeeld mbo 1 of 2, willen gaan volgen. De deelnemers hebben meestal moeite met één of meerdere basisvaardigheden. Ook hebben zij op het gebied van het toepassen van studievaardigheden nog stappen te maken. De deelnemers krijgen begeleiding in het leerproces om privé en school (en in een later stadium werk) te kunnen combineren. De deelnemers kunnen zowel een nt1- als een nt2-achtergrond hebben.

Neem voor meer informatie over deelname aan Opwaarts contact op met Natalia Sadinska  natalia@stichtingpiezo.nl, 06 46863212

Taal & Toekomst

Praktijkverklaring op mbo 1-niveau