ParticipatieMaatjes

Voor inburgeraars werken wij met ParticipatieMaatjes. Deze ParticipatieMaatjes zijn verbonden aan een vrijwilligersorganisatie of vereniging in Zoetermeer en helpen inburgeraars op weg bij het vinden en uitvoeren van vrijwilligerswerk. Het maatje vormt de spil tussen de vrijwilligersorganisatie/vereniging en de inburgeraar. De inburgeraar wordt begeleid door het maatje bij het uitvoeren van zijn/haar taken en maakt daarmee het bieden van een participatieplek aan de inburgeraars laagdrempelig. Zo wordt een win-win situatie gecreëerd voor zowel organisaties en verenigingen die graag nieuwe vrijwilligers aan zich binden als voor de inburgeraars die hun vaardigheden en talenten kunnen inzetten.

Heeft jouw organisatie of vereniging plek voor nieuwe vrijwilligers? De inzet van een ParticipatieMaatje opent de deuren naar nieuwe vrijwilligers en talenten.

Neem voor meer informatie contact op met Yvonne Lelieveld, yvonne@stichtingpiezo.nl, 06 43146850

Gerelateerd

Toeleiding onderwijs nieuwkomers