Piëzo TalentenAcademie

Ontmoet gave professionals die jou alles vertellen over hun beroep. Wat maakt hun beroep nou zo leuk? Wat doet iemand op een dag? Welke talenten heb je nodig om later zelf dit beroep ook te kunnen doen? En ontdek vooral dat ook jij veel meer kunt doen en worden dan je eigenlijk dacht.

Na de voorjaarsvakantie starten we met nieuwe lessen ‘Horeca’ en ‘Sport’

Horeca

Wil jij later werken in een restaurant of hotel? Bij de Piëzo TalentenAcademie kun je leren welke beroepen in de horeca er allemaal zijn. Ook ga je zelf leren koken en serveren. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van wat we allemaal gaan doen! Doe je mee?

Sport

Houd jij van bewegen en wil je leren hoe je daar later ook nog eens je beroep van kunt maken?  Doe dan mee met de Piëzo TalentenAcademie en ontdek allerlei beroepen die met sport te maken hebben.

Ben jij tussen de 9 en 14 jaar?
Meld je dan snel aan!

Start:

• Horeca: dinsdag 27 februari t/m 23 april, Palenstein. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Rakkersveld 253.
  • Sport: dinsdag 27 februari t/m 23 april, Oosterheem. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Zanzibarplein 21.
  • Sport: donderdag 29 februari t/m 25 april, Buytenwegh. 15.30 – 17.30 uur. Locatie: Teldersrode 25.

Voor vragen: talentenacademie@stichtingpiezo.nl of bel of app naar 06-80055583.

Aanmeldformulier:

De Piëzo TalentenAcademie (achtergrond)
    Bij de Piëzo TalentenAcademie ontdekken kinderen van 9 tot 13 jaar oud uit heel Zoetermeer hun talent en de wereld van beroepen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Piëzo TalentenAcademie is goed voor hun toekomst!

Kinderen volgen na schooltijd lessen, niet over rekenen en taal, maar over beroepen in de Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De kinderen krijgen les van gastdocenten: een huisarts, een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de wethouder. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld van beroepen. Tijdens de lessen werken de kinderen meteen aan het ontdekken van hun talent.

De Piëzo TalentenAcademie is op initiatief van de gemeente Zoetermeer opgezet. De Piëzo TalentenAcademie is opgericht in 2016. Sindsdien namen vele honderden kinderen deel aan de activiteiten.

Wil je meer informatie over:
    • een kind aanmelden
    • meedoen als bedrijf of als gastdocent bij de Piëzo TalentenAcademie
    • Vrijwilliger worden bij de Piëzo TalentenAcademie
    Neem contact op via 06-80055583, talentenacademie@stichtingpiezo.nl.

Lucas : ‘Behalve dat ik heb ontdekt waar ik goed in ben, heb ik op de TalentenAcademie ontdekt dat leren leuk is! Er is veel meer dan alleen rekenen en taal. Dat ontdek je ook door de bezoeken die de Piëzo TalentenAcademie organiseert, naar bijvoorbeeld het ziekenhuis, een hotel of een robotbedrijf.’

David: ‘Door mee te doen aan de Piëzo TalentenAcademie kom ik op plekken waar ik anders nooit kom! Zo ben ik op werkbezoek naar de haven van Rotterdam geweest. Dit was heel leerzaam!’

Prentenboeken in alle talen

De Zelfredzaamheidsroute