Ouders krijgen een fietscertificaat van wethouder Rosier

Ouders van de drie ouderkamers in Meerzicht hebben het initiatief genomen om met hulp van Piëzo fietslessen te organiseren. Van april tot juni hebben de ouders fietslessen gehad van een groep lerende vrijwilligers van Piëzo en van andere ouders van school. Op vrijdag 6 juni was de laatste les van de eerste reeks fietslessen. Wethouder Rosier van verkeer en vervoer en wijkwethouder van Meerzicht heeft certificaten uitgereikt aan de ouders.

foto

De fietslessen bestonden uit één theorieles en vijf praktijklessen. Tijdens de lessen kregen de 15 ouders een fiets, een verkeershesje en een helm in bruikleen.

Maar liefst 15 ouders hebben zelfstandig leren fietsen. Vol trots lieten ze dat ook zien aan de aanwezige wethouder.

De volgende reeks fietslessen start op vrijdag 13 juni. Voor het materiaal van de fietslessen heeft de gemeente ‘wijk aan zet subsidie’ beschikbaar gesteld.

IMG-20140409-WA0004