Vrijwilligers Piëzo dragen bij aan de actie Geef een prentenboek cadeau

Vrijwilligers Piëzo vertalen kinderboek Kleine ijsbeer

Vrijdag 12 mei start de landelijke actie Geef een prentenboek cadeau. Enkele vrijwilligers van stichting Piëzo leveren een bijzondere bijdrage aan deze actie. Zij zorgen er namelijk voor dat het boek Kleine IJsbeer – Een ijsbeer in de tropen straks te beluisteren is hun moedertaal. Voor Zhor (links) is dat Berbers/Riffijns en voor Chra (rechts) is dat Koerdisch. Zij maken zelf de vertaling vanuit het Nederlands en maken daarna een audio-opname van het verhaal. Naast deze twee vrijwilligers zijn nog veel andere vrijwilligers, zowel bij Piëzo als elders, bezig met de vertalingen in hun moedertaal. Zo kunnen ook kinderen en ouders die nog niet zo lang in Nederland wonen straks genieten van dit mooie prentenboek.

Stichting Piëzo werkt bij dit project samen met de Landelijke VoorleesExpress en met de uitgever. Op de website www.prentenboekeninalletalen.nl is het boek gratis te beluisteren, naast diverse andere boeken. De website wordt regelmatig aangevuld met nieuwe titels en talen.