Vrijwiligers VoorleesExpress Zoetermeer krijgen een workshop aangeboden door de Golfbreker

Voorlezen is belangrijk voor de taalontwikkeling en de schoolprestaties van kinderen Het bevordert de band tussen ouder en kind en is vooral heel leuk om te doen!
Vrijwilligers van de VoorleesExpress Zoetermeer lezen  20 weken 1 uur per week voor bij gezinnen thuis. Hiermee wordt het voorleesplezier vergroot en de taalomgeving thuis verrijkt. De bedoeling is dat ouders het voorleesritueel zelf gaan overnemen.
Om de vrijwillige voorlezers nog meer handvatten te bieden is de workshop “Voorlezen en dan”  georganiseerd. Susanne Brieko van De Golfbreker, een organisatie die ondersteunt op ontwikkeling van kinderen en hun ouders, heeft de workshop verzorgd. Door deze workshop hebben de voorlezers tips en handvatten aangereikt gekregen die een plezierig samenzijn bevorderen tussen ouder en kind. Voorlezen voor de taalontwikkeling van jonge kinderen is erg belangrijks maar de concentratieboog is bij deze kinderen nog maar kort, waardoor ze hun aandacht niet zo lang bij een verhaal kunnen houden. Interactief voorlezen speelt hierop in. Door het voorlezen worden ouders en kinderen actief betrokken bij het verhaal waardoor er een soort samenspel (interactie) ontstaat tussen vrijwilliger, ouder en kind. De aandacht van het kind zal daardoor langer vastgehouden worden en bovendien zal het kind en ook zijn ouder het verhaal op deze manier ook beter begrijpen.
Een waardevolle workshop die goed ontvangen werd bij de aanwezige vrijwillige voorlezers.
PCM VLExpress 2013-02-09

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove