Samen koken en lunchen in PiëzoCentrum Buytenwegh

Onder het motto van Kom erbij en lunch mee werd er afgelopen zondag 28 september een gezellig kookbijeenkomst georganiseerd in PiëzoCentrum Buytenwegh. Deze bijeenkomst was een van de vele activiteiten in het kader van de Week tegen Eenzaamheid en werd georganiseerd door Piëzo samen met de Volksuniversiteit Zoetermeer.

Onder enthousiaste leiding van kookdocente Mireille Tjien van de Volksuniversiteit Zoetermeer werden er diverse Italiaans gerechten samen bereid en opgegeten.  Aan het begin van de bijeenkomst vertelde Mireille wat er op het menu stond en al gauw gingen de deelnemers aan de slag met het snijden van groenten, het koken van pasta en het bakken van brood. In een mum van tijd stond er een prachtige, kleurrijke maaltijd op tafel. Verse Italiaanse tomatensoep met bruschetta en tappenade, vervolgens  spaghetti olio aglio peperoncino (spaghetti met knoflook en peper), Caponata (groenten op z’n Italiaans), gehaktballetjes en als dessert zomervruchten in mascarpone uit de oven.  De deelnemers hebben heerlijk gegeten en iedereen was het eens dat het samen lunchen een geweldig manier is niet alleen de saaie zondag door te brengen. Absoluut voor herhaling vatbaar.

Piëzo is een organisatie waar mensen de kans krijgen om hun talent te ontdekken, en – verder– te ontwikkelen. Piëzo en de Volksuniversiteit organiseren samen vraaggerichte  kookbijeenkomsten.

Voor meer informatie:

evelyn@stichtingpiezo.nl

2014-09-28 12.55.38[2]

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove