Repair Café Zoetermeer

In onze maatschappij worden wij ons steeds meer bewust van het feit dat wij te veel weggooien. Met name elektronische apparaten worden snel weggegooid en vervangen door nieuwe. Dit komt doordat reparaties (nu nog) erg duur en daardoor minder lonend zijn. Gelukkig hebben wij in Zoetermeer een Repair Café waar inwoners hun apparaten nagenoeg gratis kunnen (laten) repareren. Hoogstens maak je wat kosten voor een los onderdeel dat niet voorhanden is. Het slagingspercentage van de reparaties ligt rond de 50%, dus eerst een bezoekje aan het Repair Café voordat je iets weggooit loont!

Het Repar Café Zoetermeer wordt geheel verzorgd door vrijwilligers van de Piëzo Ambachtenwerkplaats. Er zijn negen vrijwillige monteurs actief. Zij staan elke dinsdagochtend en woensdagochtend van 9:15 tot 12:00 uur voor je klaar aan de Teldersrode 25 (winkelcentrum Buytenwegh).

Je kunt bij het Repair Café terecht voor de reparatie van o.a. elektrische huishoudelijke apparaten zoals stofzuigers, koffiezetapparaten, waterkokers, naaimachines, verlichting, audio apparatuur, computers of elektrisch gereedschap (o.a.boormachines).

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Milou van Loenen via m.vanloenen@inzet-indewijk.nl of bellen naar de locatie via 079-8881928.

Het repaircafé maakt onderdeel uit van de diensten die Piëzo uitvoert voor inZet.