Grandioos Sinterklaasfeest in Buytenwegh

Op 29 november is door de winkeliersvereniging, verschillende organisaties en wijkbewoners in de wijk Buytenwegh een Sinterklaasfeest in de wijk georganiseerd. Vanaf 11.00 uur waren de pieten in het winkelcentrum en om 12 uur kwam Sinterklaas met de hoofdpiet.  Na een rondgang langs de winkels werd Sinterklaas door de wijkwethouder Taco Kuiper welkom geheten dor de voorzitter van de winkeliersvereniging en reikten zij samen 30 prijzen uit van ‘het  Sint’s kadofestijn’ van de winkeliers in het winkelcentrum Buytenwegh. Verder was er natuurlijk alle aandacht voor de kinderen en werden er liedjes voor Sinterklaas gezongen.

Om 13.30 uur reed de Sint in de koets door de wijk naar Buurtvereniging Buytenrode en de tocht werd begeleid door de band Harpe Davids. Op de route is de Sint gestopt bij de gymzaal aan Den Brabanderhove. Daar werd Parkour freerunning georganiseerd voor kinderen van 10 tot 13 jaar. Er waren 25 kinderen die heel actief en enthousiast aan het klimmen en het springen waren. Daarna reed de koets naar de gymzaal aan de Ceasar Frankrode waar een sinterklaasfeest was voor kinderen van 3 tot 9 jaar. Daar waren 94 kinderen samen met hun ouders.  Onder leiding van wijkbewoonster en ‘juf Tilly’  hebben de Sint en de pieten er weer een leuke middag van gemaakt! Alle kinderen kregen nog een cadeautje van de Sint en zo kwam er een eind aan een grandioos en geslaagd Sinterklaasfeest.

Dit feest is tot stand gekomen door de medewerking van wijkbewoners, de winkeliersvereniging, stichting Piëzo, Reakt/Parnassia, Wijkpost, WAS, Buurtvereniging Buytenrode, Pro Patria, in samenwerking met Parkour-freerunning  en vele anderen!

20141129-34774

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove