Computerles in PiëzoCentrum Buytenwegh

De computerlessen worden gegeven door vrijwilligers van Piëzo. Eén reeks computerlessen bestaat uit acht lessen van één of twee uur. De groepsgrootte bestaat uit maximaal 6 personen waardoor er extra individuele aandacht is.

Beginnerscursus computergebruik (Windows 7)
De cursus is bedoeld voor deelnemers die weinig ervaring hebben met het werken op de PC of laptop en daar graag verandering in willen brengen.
Inhoud: Het hanteren van de muis, gebruik van internet, emailen en documenten maken en opslaan.
Vervolgcursus computergebruik (Windows 7)
De cursus is bedoeld voor deelnemers die al enige ervaring hebben met het werken op de PC of laptop en nog meer toepassingen willen leren.

Inhoud: Het installeren van emailprogramma’s, gebruik van internet, het aanpassen van het bureaublad en de bibliotheken en een basiscursus Word.

Cursus Social Media
De cursus is bedoeld voor deelnemers die nog helemaal niets weten van social media maar ook voor deelnemers nog vragen hebben hierover. Facebook, Twitter, en Skype zijn de pakketten waar we mee aan de slag gaan.

Social media gaat over in contact blijven. Met je gezin, je familie, je vrienden, maar ook met de hele wereld. Oude vrienden terugvinden, weten hoe je (klein)kinderen het maken, maar ook de laatste nieuwtjes delen en nog veel meer. Hoe doe je dat nou? Hoe gedraag je je op internet? Wat Twitter je en wat zet je op Facebook? Social media is heel veelzijdig, je staat in contact met de hele wereld, maar wat is veilig en wat is gevaarlijk? En hoe doe je dat bijvoorbeeld als je zelf geen computer hebt of op reis bent?

Locatie:                PiëzoCentrum Buytenwegh, Justus van Effenhove 37 in Zoetermeer

Voor meer informatie en aanmelden:

Femke Boerkamp

femke@stichtingpiezo.nl