Zomerspelen voor alle leeftijden in Palenstein

Op woensdagmiddag 14 juli worden in de wijk Palenstein tal van activiteiten, genaamd ‘zomerspelen’, georganiseerd. De activiteiten zijn voor alle leeftijden en worden georganiseerd door samenwerkende organisaties uit de wijk.

Wat valt er te beleven? Tussen 14.30 uur en 16.30 uur zijn er rond het Castellum van Palenstein vele open activiteiten. Kinderen van 1-4 jaar kunnen springen op het springkussen bij Kern Kinderopvang. Kinderen van 4-8 jaar kunnen, onder begeleiding, het schoolplein van de Achtsprong versieren. De Drie Ballonen en Kern Kinderopvang ontvangen kinderen in het Atrium om eigen kleurplaten maken. Bij de Piëzo TalentenAcademie maken kinderen van 8‑14 jaar met een kok heerlijke zomerhapjes voor ouderen!

Bewegen hoort er deze middag natuurlijk ook bij! Op het schoolplein en het kunstgrasveld kun je een clinic dans van Kick ’n Studios of een clinic Boksen van Boxing Club Zoetermeer volgen. Speciaal voor jongeren tussen 13-18 jaar worden door Buurtwerk voetbal- en basketbalwedstrijden georganiseerd op het kunstgrasveld en het basketbalveld. Daarnaast kunnen volwassenen gedurende de hele dag bij Fithealth een gratis personal training ontvangen. Voor senioren is er in de middag een architectuurwandeling door de wijk waar ook de natuur aan bod komt.

Gedurende de dag kan iedereen een verfrissend drankje halen op het schoolplein van de Meerpaal. Elk kind ontvangt een ijsje van Pedro’s ijs en een stuk fruit gesponseerd door Dirk van den Broek!

Aanmelden voor de personal training kan via info@fithealth.nl
Aanmelden voor de architectuurwandeling voor senioren kan via christine@stichtingpiezo.nl
Voor de overige activiteiten kunt u zich ter plekke aanmelden.

Deze dag wordt georganiseerd in samenwerking met de Combinatiefunctionaris Sport Gemeente Zoetermeer, Buurtwerk, Piëzo onder inZet, Piëzo TalentenAcademie, Kern Kinderopvang, De Drie Ballonnen, IKC De Achtsprong, IKC De Meerpaal, De Jacobsvlinder, Kick ’n Studios, BCZ, Fithealth en Dirk van den Broek.