Wethouder Iedema reikt voorleesdiploma’s uit bij de VoorleesExpress

Woensdag 14 juli was het zover, de feestelijke uitreiking van de VoorleesExpress diploma’s bij speelboerderij Het Buitenbeest. Vijfendertig gezinnen hebben met succes het traject, bestaande uit 20 weken voorlezen en taalspelletjes spelen, afgerond. Dankzij de inzet van de VoorleesExpress(vrijwilligers) hebben alle ouders de nodige tools gekregen om het stokje nu over te nemen. De uitreiking was buiten op het terrein van Speelboerderij Het Buitenbeest. In vier groepen kwamen ouders en kinderen het diploma in ontvangst nemen van wethouder van Onderwijs Jan Iedema, waarbij zij ook een mooi prentenboek mochten uitzoeken. Na de uitreiking was er een leuke taalactiviteit van de Boekfiets vanuit Bibliotheek Zoetermeer. Ouders en kinderen konden via het informatiekraampje van de Bibliotheek ook gelijk een gratis bibliotheekabonnement afsluiten voor hun kinderen. Verder konden de kinderen geschminkt worden, een woordenspeurtocht door de kinderboerderij maken, springen op het springkussen en heerlijk spelen!

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag