Feestelijke start van de zomer in Palenstein

Afgelopen woensdag luidden verschillende partijen met elkaar de zomer in. Rondom het Castellum in Palenstein werden verschillende zomeractiviteiten voor jonge en oude wijkbewoners georganiseerd. Terwijl ouderen van het ‘Vonkje’ het ommetje Palenstein (ontworpen door het Architectuurpunt) liepen, werden er voor hen heerlijke zomerhapjes bereid door kinderen van de TalentenAcademie onder leiding van een echte chef-kok. In de sportzaal konden jongeren voetballen, boxen, dansen en andere beweegspellen doen. Voor de jongste kinderen waren er een knutseltafel en een springkussen. Als verrassing kwam wijkwethouder Robin Paalvast op bezoek en werden alle deelnemers getrakteerd op een ijsje.  Supermarkt  Dirk van den Broek sponsorde vers fruit.

Met dank aan: de Combinatiefunctionaris Sport v.d. Gemeente Zoetermeer, jongerenwerkers van Buurtwerk, Piëzo onder inZet, Piëzo TalentenAcademie, Kern Kinderopvang, De Drie Ballonen, IKC De Achtsprong, IKC De Meerpaal en De Jacobsvlinder, Kick ’n Studios, BCZ en Fithealth.

Fotograaf: Gemeente Zoetermeer