Week Zonder Geweld

Tijdens de Week Zonder Geweld wordt er op donderdag 27 november in het Centrum voor Kunst en Cultuur de film ‘Zingen in het donker’ vertoond. Deze film geeft daders en slachtoffers inzicht in de gevolgen van huiselijk geweld voor hun eigen leven, dat van hun kinderen én hun kleinkinderen.

De Mutsaersstichting heeft deze film laten maken. Het doel van de film is om hulpverleners, politici en het Zoetermeerse publiek te laten doordringen van de complexiteit van huiselijk geweld. Om huiselijk geweld te signaleren en te voorkomen kan voorlichting aan hulpverleners en burgers heel goed helpen. Op indringende wijze verbeeldt de film emotioneel geweld, meesterlijk vertolkt door de Nederlandse topacteurs Carice van Houten, Frank Lammers en Aart Staartjes.

Piëzo heeft het initiatief genomen om samen met Kwadraad de filmvoorstelling te organiseren.

Na afloop van de film kunnen bezoekers -desgewenst– met elkaar in gesprek gaan over huiselijk geweld met medewerkers van het Algemeen Maatschappelijk Werk van Kwadraad, stichting Wende en het Steunpunt Huiselijk geweld.

De film ‘Zingen in het Donker’ ondersteunt het in de praktijk inpassen van de wet ,die het burgemeesters mogelijk maakt (potentiële) plegers tijdelijk uit huis te plaatsen om escalatie van geweld te voorkomen. Zo wordt een periode van rust gecreëerd, waarin hulpverlening aan alle betrokkenen (dader, slachtoffer, kinderen) kan starten. De methode biedt hoop en perspectief. De film ‘Zingen in het Donker’ helpt daarbij.

Donderdag 27 november 2014
In het CKC, Leidsewallen 80

13.00 uur Inloop CKC
13.15 uur Opening bijeenkomst Week zonder Geweld door wethouder Mariëtte van Leeuwen
13.30 uur Inleiding film door Henk Giebels, casemanager Mutsaersstichting
13.45 uur Start film ‘Zingen in het donker’
14.30 uur speeddate met professionals met drankje
15.00 uur Afloop bijeenkomst

We hopen u op 27 november te zien in het CKC in Zoetermeer.

U kunt zich aanmelden via:

femke@stichtingpiezo.nl

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove