Week tegen eenzaamheid, 1 t/m 8 oktober 2020

Vind je het leuk om samen te eten en andere mensen te ontmoeten? Wil je eens van gedachten wisselen over het gevoel van eenzaam zijn? Of geef je graag een Zangcadeau weg aan iemand? Je bent van harte welkom om mee te doen aan de diverse activiteiten bij Piëzo tijdens de Week tegen Eenzaamheid. Neem contact op en meld je aan.

Dag Beschrijving
Donderdag 1 oktober Vind je het leuk om samen te eten en andere mensen te ontmoeten? Geef je dan op voor de restaurantavond ‘samen eten in de wijk’.

De tweegangenmaaltijd wordt door vrijwilligers bereid.

Aanmelden via Sunita Ganga, sunita@stichtingpiezo.nl of 06-40284764.

Vier euro contant of met ZoetermeerPas.

Tijd: 16.30 – 18.00 uur

Locatie: PiëzoCentrum Palenstein, Rakkersveld 253

Maandag 5 oktober Eenzaamheid Samen Aanpakken

Ben jij weleens eenzaam? Voel jij je voldoende verbonden met andere mensen? Wat betekent eenzaam zijn voor jou? Hoe herken je eenzaamheid bij anderen?

Op de locatie van PiëzoSteunpunt Rokkeveen (in de bibliotheek) kun je hier samen met anderen van gedachten over wisselen. Het gesprek wordt begeleid door een getrainde, vrijwillige gespreksleider van Stichting Piëzo.

Deelname is gratis. Aanmelden via Odette Panneman, odette@stichtingpiezo.nl, 06-36019137.

Tijd: 10.00 – 11.30 uur

Locatie: PiëzoSteunpunt Rokkeveen, Nathaliegang 81

Dinsdag 6 oktober De wijklunch in PiëzoSteunpunt Seghwaert staat deze middag in het teken van; ‘wat kun jij doen tegen eenzaamheid’. Heb je zelf ervaring met eenzaamheid en/of wil je hier graag over meepraten? Wat kun jij hier zelf aan doen? We bespreken dit onder het genot van lekkere broodjes en zelfgemaakte soep.

De kosten zijn 2 euro. Contant of met ZoetermeerPas.

Aanmelden bij AnneMarie Hut, annemarie@stichtingpiezo.nl, 06-11720398

Tijd: 12.45 – 14.00 uur

Locatie: PiëzoSteunpunt Seghwaert, Vaartdreef 115

Woensdag 7 oktober De Ambachtenwerkplaats combineert plezier, kunst, techniek en ambachten. Je wordt uitgedaagd om creatief bezig te zijn en om zelf een product te maken. Nu alleen nog kiezen!

Maak je eigen unieke werk van hout, textiel of restmaterialen.

Aanmelden: femke@stichtingpiezo.nl  of 06-46872086

Kosten drie euro of gebruik van ZoetermeerPas

Tijd: 09.15 – 11.15 uur

Locatie: Ambachtenwerkplaats, Teldersrode 25

Woensdag 7 oktober Vind je het leuk om samen te eten en andere mensen te ontmoeten? Geef je dan op voor de restaurantavond ‘samen eten in de wijk’.

De tweegangenmaaltijd wordt door vrijwilligers bereid.

Vier euro, contant te betalen of met ZoetermeerPas.

Aanmelden via Milou van Loenen, milou@stichtingpiezo.nl, 06- 11715238.

Tijd: 18.00 – 19.30 uur

Locatie: PiëzoCentrum Buytenwegh, Cesar Franckrode 64

Donderdag 8 oktober Een gezonde leefstijl is voor iedereen belangrijk. Voldoende sociale contacten, gezond eten en voldoende bewegen dragen allemaal bij aan een gezonde leefstijl. Hoe zorg jij voor een gezonde leefstijl met ook voldoende sociale contacten? De trainers van Indigo Preventie gaan met bezoekers hierover in gesprek. Aanmelden via Natalia Sadinska, natalia@stichtingpiezo.nl, 06-46863212

Tijd: 09.15 – 11.15 uur

Locatie: PiëzoCentrum Oosterheem, Zanzibarplein 21

Donderdag 8 oktober Vind je het leuk om samen te eten en andere mensen te ontmoeten? Geef je dan op voor de restaurantavond ‘samen eten in de wijk’.

De driegangenmaaltijd wordt door vrijwilligers bereid.

Vijf euro, contant te betalen of met ZoetermeerPas.

Aanmelden via Natalia Sadinska, natalia@stichtingpiezo.nl, 06- 46863212

Tijd: 17.00 – 18.30 uur

Locatie: PiëzoCentrum Oosterheem, Zanzibarplein 21

Van 1 t/m 8 oktober in te zetten Het Zangcadeau is voor mensen die een ‘vrolijke noot’ goed kunnen gebruiken. Een Zangcadeau is een zanger die verzoeknummers komt zingen bij u thuis of bij u voor de deur. Uiteraard met in achtneming van de anderhalve meter.

Neem contact op met Milou van Loenen, milou@stichtingpiezo.nl, 06-11715238

Het Zangcadeau is gratis.

Tijd: in overleg

Locatie: bij mensen thuis

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove