Voorlezen in alle talen

Van 26 januari tot en met 5 februari kunnen we weer genieten van mooie verhalen en boeken tijdens de Nationale Voorleesdagen. Prentenboek van het jaar 2022 “Maar eerst ving ik een monster” is via de website www.prentenboekeninalletalen.nl inmiddels te beluisteren in vijfendertig talen en dialecten.

De VoorleesExpress, Stichting Piëzo en vele vrijwilligers hebben samengewerkt om dit voor elkaar te krijgen. Zo hebben vrijwilligers van Piëzo meegeholpen met het vertalen en voorlezen van het boek in onder andere het Arabisch, Armeens, Berbers, Bosnisch, Farsi, Indonesisch, Koerdisch, Somalisch en Tigrinya.

Fotograaf: Jeroen Stahlecker.

Bijschrift foto: Vrijwilligers van Piëzo hebben het prentenboek van het jaar vertaald en voorgelezen in verschillende talen.