VoorleesExpress Zoetermeer zoekt enthousiaste voorlezers

VoorleesExpress Zoetermeer is op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om gedurende twintig weken één uur per week voor te lezen bij gezinnen thuis. De VoorleesExpress is een project om de taalontwikkeling en het voorleesplezier van kinderen tussen 2 en 6 jaar te bevorderen. Een voorlezer leest twintig keer voor bij een gezin thuis op een vaste avond en tijd. De voorlezer laat ouders en kinderen kennis maken met interactief voorlezen, boekjes en verhalen. Samen met het gezin wordt gekeken hoe het voorlezen het beste in de thuissituatie past. Alle voorlezers krijgen de training ‘interactief voorlezen’ voordat ze naar een gezin gaan.

Wil je zelf voorlezer worden of meer informatie? Neem dan contact op met Janneke Mijsen, projectleider VoorleesExpress Zoetermeer, via zoetermeer@voorleesexpress.nl of bel 06-11720398. Website: www.voorleesexpress.nl.

De VoorleesExpress wordt in Zoetermeer uitgevoerd door stichting Piëzo en wordt financieel ondersteund door de gemeente Zoetermeer.

150805_vle_voorlezers
Fotograaf: Henk Leentfaar

Test je kennis over gezonde voeding

Kinderen knutselen bij Piëzo voor Sint en Kerst