Piëzo start met PiëzoMaatjes

Persoonlijke begeleiding bij ontwikkeling

PiëzoMaatjes zijn vrijwilligers die hun kennis en expertise inzetten om deelnemers aan de PiëzoMethodiek te begeleiden in hun ontwikkeling zodat deze kunnen groeien naar de rol die zij willen vervullen in de maatschappij. In september start het nieuwe project van stichting Piezo ‘PiëzoMaatjes’. Dit project leidt vrijwilligers (maatjes) op die het leuk vinden anderen te begeleiden in hun ontwikkeling in het dagelijks leven, zowel op de werkvloer als in de thuissituatie.

Stichting Piëzo heeft de PiëzoMethodiek ontwikkeld om mensen vanaf verschillende niveaus te ondersteuning in hun ontwikkeling zodat zij (beter) kunnen participeren zoals zij dit wensen. De methodiek is een stappenplan bestaande uit vijf fases. In elke fase leert men iets nieuws.

De maatjes zullen de zogenoemde ‘lerende vrijwilliger fase 2’ begeleiden. Er zijn deelnemers aan de PiëzoMethodiek die op het moment dat zij lerende vrijwilliger fase 2 worden extra behoefte hebben aan contact en een meer gerichte begeleiding nodig hebben. Om meer persoonlijke aandacht en begeleiding te kunnen bieden, gaat Piëzo vrijwillige maatjes inzetten. Deze maatjes zullen fase 2 vrijwilligers één op één begeleiden.

Lijkt het je leuk zelf PiëzoMaatje te worden of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Jocelyn Heidweiller, projectcoördinator, door te mailen naar jocelyn@stichtingpiezo.nl of te bellen naar 06-51948552.