VoorleesExpress Zoetermeer zoekt coördinatietalent

De VoorleesExpress is een project waarbij kinderen 20 weken lang thuis voorgelezen worden door enthousiaste vrijwilligers (18+). Dit stimuleert de taalontwikkeling van kinderen, verrijkt de taalomgeving in huis en brengt mensen met elkaar in contact. Daarbij het staat het voorleesplezier centraal; samen lezen is leuk en gezellig!

VoorleesExpress Zoetermeer zoekt een community manager met ervaring (of een opleiding volgend) in het ondersteunen van gezinnen en kinderen met een vermoedelijke taalachterstand.

Taken:

Als community manager ondersteun je gemiddeld 10 voorlezers en gezinnen bij het voorleestraject. Van de projectleiding krijg je per kwartaal 5 gezinnen en voorlezers toegewezen. Je doet een intake bij het gezin, legt contact met de voorlezer en regelt de eerste keer voorlezen. De community manager is voor ervaren voorlezers een vraagbaak en blijft vanaf de achtergrond op de hoogte van wat er bij de gezinnen thuis speelt en houdt de verwachtingen en doelstellingen in het oog. Nieuwe voorlezers worden door de community manager getraind in hoe de VoorleesExpress werkt. Je gaat bij nieuwe voorlezers mee als zij voor de eerste keer gaan voorlezen, verzorgt een tussenevaluatie met de voorlezer bij het gezin thuis en een telefonische eindevaluatie. Het streven is dat ouders blijvend hun kinderen kunnen stimuleren in de taalontwikkeling, ook nadat het voorleestraject is afgerond.

Als community manager geef je gezinnen en voorlezers informatie, advies en je stuurt bij waar nodig.

Begeleiding:

De community manager wordt getraind en begeleid door de projectleiding van de VoorleesExpress en komt te werken in een enthousiast team van ervaren, vrijwillige community managers.

Gemiddeld ben je per week ben je 2 tot maximaal 4 uur bezig, verspreid over de week.  Als community manager beheer je je eigen afspraken en kun je het werk zelf indelen. Aan deze vrijwillige functie zit een maandelijkse vrijwilligersonkostenvergoeding gekoppeld.

Ben je geïnteresseerd? Stuur een mail naar zoetermeer@voorleesexpress.nl of neem contact op met Leonie Bierhuizen, 06 43 146 849

De VoorleesExpress wordt in Zoetermeer uitgevoerd door Stichting Piëzo in samenwerking met (voor)scholen, kinderopvang en de Bibliotheek.

Fotograaf: Lilian van Rooij Fotografie, copyright VoorleesExpress 2017

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum