Toneelvoorstelling “De Schoonheid van de Dorre Tak” aan het Rakkersveld in Palenstein

De Schoonheid van de Dorre Tak

Toneelgroep “Vertel mij wat” verzorgt in Palenstein een voorstelling over ouder worden

Aan het begin van de Coronacrisis scheef Marianne Zwagermann een column waarin zij oude mensen vergeleek met “dor hout”. De senioren uit Laak stroopten verontwaardigd hun mouwen op: “Wat nou dor hout?!” en onderzochten de schoonheid van het ouder worden.

Op 1 maart spelen zij hun voorstelling op de locatie inZet Centrum.

In coronatijd werkten de spelers van de theatergroep op maandagochtend aan de voorbereidingen voor deze voorstelling, die zowel ontroerend als grappig is. Persoonlijke verhalen en ervaringen liggen ten grondslag aan een verhaal waarin de strijdbaarheid en zelfstandigheid van ouderen de thema’s zijn.

Hoe gaan zij om met de veranderingen die sinds hun jeugd steeds sneller gingen? Ze mogen dan wel oud zijn, maar ze zijn nog lang niet afgeschreven.

In voorbereiding op de voorstellingen nam een aantal spelers ook een aantal podcasts op. Via deze link luister je naar de persoonlijke gesprekken: https://laaktheaterthuis.nl/nl/de-schoonheid-van-de-dorre-tak

Spel: Cees, Elisa, Irene, Janet, Nelly, Nifessa, Ria Ruud, Wil en Wim

Concept en regie: Sylvia Bos

Woensdag 1 maart van 13.30 uur tot 15:00 uur aan het Rakkersveld 253.

Voor meer informatie of aanmelden kun je contact opnemen met Christine Advocaat via christine@stichtingpiezo.nl of bellen naar de locatie via 079-8885550.

Aan het bijwonen van de voorstelling zijn geen kosten verbonden.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag