Stichting Piëzo sluit Sportmaatjesproject af

De afgelopen jaren zijn via het Sportmaatjesproject sportmaatjes van ongeveer twintig sportverenigingen gekoppeld aan Zoetermeerders in een kwetsbare positie. Door het project kregen laatstgenoemde Zoetermeerders de kans om kennis te maken met sport en werden onderdeel van een van de sportverenigingen die Zoetermeer rijk is

Eén van de mooie koppelingen betreft die van Lori, lid van volleybalvereniging ZOVOC en Lula. Lula: “Ik woon pas 3 jaar in Nederland en wilde al lang in een team sporten. Volleybal deed ik al in Eritrea maar de drempel naar een Nederlandse sportvereniging toe was voor mij heel hoog. Door mijn taalbarrière en kleine netwerk lukte het mij niet om mijzelf aan te melden. Ik was vooral bang dat ik de uitleg in de trainingen niet zou begrijpen en er zo nooit bij zou kunnen horen.” Lula hoorde via haar docenten op de Internationale Schakelklassen over het Sportmaatjesproject en meldde zichzelf aan. Vrij snel na dit moment werd zij in contact gebracht met Lori. Lula besluit: “Het is super om ook in Nederland mijn grote passie volleyballen weer te kunnen uitoefenen! Door het Sportmaatjesproject hoor ik nu echt bij een team en dit maakt mij enorm gelukkig.”

Stichting Piëzo bedankt bij deze alle sportverenigingen die zich hebben aangesloten bij het Sportmaatjesproject en de fondsen die het project mogelijk hebben gemaakt.

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove