Start MBO 1 opleiding door Stichting Piezo & het ID College Leiden

Samen met het ID college is Piëzo in Leiden met een tweede MBO 1 klas gestart voor deelnemers van de PiëzoMethodiek.

De enthousiaste studenten werken een jaar lang hard om hun toekomst op de arbeidsmarkt te verbeteren. Dat doen ze door 1,5 dag per week school te volgen en 18 uur per week stage lopen bij organisaties en bedrijven in de richting waarin ze uiteindelijk willen werken. In dit jaar oriënteren ze zich op de arbeidsmarkt, ontdekken hun talenten en bouwen hun kennis, werknemersvaardigheden en netwerk op. Piezo begeleidt hen bij hun stages en biedt hulp bij het huiswerk.

Fonds 1818 financiert het les- en boekengeld en Piëzo werkt voor de stageplekken in Leiden reeds samen met o.a. Kringloopbedrijf Het Warenhuis en Libertas, maar ook met lokale ondernemers zoals naaiatelier De Zilveren Schaar en scholengemeenschappen. Het netwerk waar de MBO deelnemers terecht kunnen, breidt zich gestaag verder uit in de regio.

Voor meer informatie over deze opleiding, kan contact gezocht worden met Hester van Deutekom of Thera Leenman, EpiCentrum Slaaghwijk.

Telefoon: 071-5232022. Email: hester@stichtingpiezo.nl

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove