Beter leren werken op de computer bij Piëzo

In de Piëzo-locaties worden door vrijwilligers computercursussen gegeven.

Alle computercursussen die bij Piëzo gegeven worden zijn gebaseerd op de methode van “Visual Steps”. Deze methode wordt gekenmerkt door een stapsgewijze instructie en is bruikbaar voor iedereen.

Basis computergebruik

In de basiscursus leert u omgaan met de muis, het toetsenbord en het beeldscherm. U leert het schrijven van een kleine tekst, en het gebruik van internet, e-mail, mappen en bestanden.

De cursus “basis computergebruik” bestaat uit 8 lessen.

Basis computergebruik vervolg

In de vervolgcursus is er ruimte voor herhaling en voor aanvulling op wat in de basiscursus is geleerd. Het belangrijkste is wat de cursisten zelf willen weten en leren. Hun vragen staan centraal.

De cursus “basis computergebruik vervolg” bestaat uit 8 lessen.

Tekstverwerken

Voor deze cursus maken we gebruik van het gratis te downloaden programma “OpenOffice”.

Cursisten maken kennis met het onderdeel “Writer” en leren de basisvaardigheden van tekstverwerken zoals het werken met opmaakprofielen, gebruik van afbeeldingen, rapporten maken en mailings verzorgen.

De cursus “tekstverwerken” bestaat uit 5 lessen.

Aanmelden kan via info@stichtingpiezo.nl of 079-3229453 of 079- 8887474