Sinterklaasfeest in Castellum Palensteyn

Op woensdag 5 december vindt in Castellum Palensteyn het jaarlijkse Sinterklaasfeest plaats georganiseerd door wijkbewoners en verschillende organisaties en scholen uit de wijk. Dit jaar wordt er weer voor en door ouderen een snertlunch verzorgd, komen Sint en Piet op bezoek en wordt er een interactieve optreden door 2 pieten van Circus Nevermind verzorgd. Kinderen kunnen geschminkt worden terwijl ook de traditionele Pietengym voor kinderen van 1 tot 12 jaar plaatsvindt. Bij de Piëzo TalentenAcademie  staat het beroep van de dansdocent centraal. Kinderen leren alles over het beroep en gaan zelf aan de slag als dansdocent.

Vanaf 08.45 uur tot 15.30 uur kunnen jong en oud volop genieten van het feest. Sint en Pieten zullen de feestelijke dag afsluiten om 13.00 uur. Voor de ouderenlunch zijn toegangsbewijzen te kopen voor 1 euro per stuk. De kaartverkoop is aan de balie van wijkcentrum Castellum Palensteyn, Rakkersveld 253.

Het feest wordt georganiseerd  wijkbewoners en wordt ondersteund door –de samenwerkende- organisaties Middin, MOOI, Palet Welzijn, Wijkcombinatiefunctionaris Palenstein, Piëzo, basisscholen, Piëzo TalentenAcademie en Kern Kinderopvang en Buurtwerk. Het feest wordt financieel mogelijk gemaakt door de gemeente Zoetermeer en supermarkt Dirk.

08.45 uur –  aankomst Sint en Pieten op het schoolplein aan het Rakkersveld

12.00 – 12.30 uur – Ontmoeting met Sinterklaas voor de  0 – 4 jarige – aula basisschool de Meerpaal Rakkersveld

12.15 – 13.45 uur –  Snertlunch(en linzensoep) voor ouderen. En bezoek van Sint en Pieten Kosten, 1 euro.

11.00  – 13.00 uur – Bezoek van Pieten van Circus Nevermind aan de scholen en ouderen.

13.00 – 15.30 uur – Pietengym en schminken voor kinderen van 1- 5(ouders ondersteunen) en van 6 – 12 jaar . Dit onderdeel is gratis.

14.15 – 16.15 uur – Piëzo TalentenAcademie, ‘hoe word je hip hop docent? En wat doe je dan allemaal?’ Kinderen 9 tot 14 jaar.

Kaartverkoop ouderenlunch aan de balie van wijkcentrum Castellum Palensteyn, Rakkersveld 253

Voor meer informatie: Christine Advokaat, christine@stichtingpiezo.nl, 079-8887770

Fotograaf: Henk Leentfaar