Sinterklaasfeest in Buytenwegh op 29 november

In de wijk Buytenwegh wordt door wijkbewoners en verschillende organisaties uit de wijk een sinterklaasfeest georganiseerd. Op zaterdag 29 november  van 11.00 – 15.30 uur zijn er allerlei activiteiten voor kinderen. Het feest begint in winkelcentrum Buytenwegh. Vanaf 11.00 uur is de Sint met Pieten al aanwezig in het winkelcentrum Buytenwegh (Kentgensplein) en gaat hij langs diverse winkels. Om 13.00 uur zal de wijkwethouder Taco Kuiper op het Kentgensplein de Sint welkom heten. Daarna reikt hij de prijzen uit van de winkeliersactie in de het winkelcentrum.

Om 13.30 uur rijdt de sint in de koets door de wijk naar Buurtvereniging Buytenrode begeleid door de band Harpe Davids. Hier eindigt de route. Om 14.00 uur start de pietengym voor kinderen van 10 tot 13 jaar in sporthal aan de Den Brabanderhove. Het sinterklaasfeest voor kinderen van 3 tot 9 jaar start om half 14.30 uur. Beide activiteiten eindigen om 15.30 uur.

Aanmelden voor deze activiteit is verplicht en kan via Reakt, aan de Teldersrode 25, op werkdagen tussen 9.00 -17.00 uur. Er zijn een maximaal aantal kaartjes beschikbaar. De pietengym kost € 0,50 en het sinterklaasfeest kost 1 euro. Op vertoon van de Zoetermeerpas is de entree gratis. Voor nadere informatie kunt u terecht bij PiëzoCentrum Buytenwegh op maandag en dinsdag tussen 10-12 uur op telefoonnummer 079-3603988. U kunt ook mailen naar wijkpostbuytenwegh-deleyens@zoetermeer.nl.

Dit sinterklaasfeest is tot stand gekomen door de medewerkingen van wijkbewoners, winkeliersvereniging, Middin, Reakt/Parnassia, Wijkpost, WAS Buurtvereniging Buytenrode, stichting Piëzo en vele anderen.