PiëzoMethodiek-symposium

Op vrijdagmiddag 10 oktober vond het eerste PiëzoMethodiek-symposium plaats onder leiding van de dagvoorzitter Lavinia Gorissen in PiëzoCentrum Palenstein. Naast organisaties die al werken met de methodiek, waren ook geïnteresseerde organisaties en lokale samenwerkingspartners uitgenodigd. Er werden verschillende workshops aangeboden. Een tweetal uitrolorganisaties (organisaties die buiten Zoetermeer werken met de PiëzoMethodiek) heeft haar ervaringen met het werken met de PiëzoMethodiek gedeeld tijdens één van deze workshops.

Symposium-11

Er was ook oog voor het veranderde landelijke en lokale beleid, de daaruit voortkomende kansen en uitdagingen en de wijze waarop de PiëzoMethodiek daar op aan kan sluiten. Daarnaast werd veel aandacht besteed aan de persoonlijke verhalen van de mensen waar het om gaat. Wethouder Isabelle Vugs gaf een inleiding over de decentralisaties en de relatie met de PiëzoMethodiek. Het symposium werd centraal afgesloten door bestuursvoorzitter van Piëzo Roel Pots en Tweede Kamerlid John Kerstens en woordvoeder van de Participatiewet, met een terugblik op de workshops aan de hand van ingebrachte kernwoorden.

Symposium-08