Piëzo2worktrajecten vorderen gestaag!

In september zijn twee Piëzo2worktrajecten van start gegaan. De deelnemers hebben zich de afgelopen weken goed kunnen oriënteren op wat zij willen gaan doen qua werk of opleiding en wat hen daar nog van weerhoudt. Samen met hun vrijwillige coach zijn de deelnemers actief stappen aan het zetten richting een stageplek, het oprichten van een eigen bedrijf of zich aan het oriënteren op een opleiding.

Het traject Piëzo2work voorziet zowel in het tijd nemen om naar de toekomst te kijken en het met elkaar bepalen welke loopbaan daar dan bij hoort. Alle deelnemers worden aan een vrijwillige coach gekoppeld. Deze coaches zijn betrokken Zoetermeerders die graag een andere Zoetermeerder op weg willen helpen. De coaches zijn zowel mensen met een betaalde baan, gepensioneerden en ook raadsleden zetten zich in als coach. Het is belangrijk dat de deelnemers op weg geholpen worden door iemand die de weg goed kent.

Over 10 weken als het traject is afgelopen kan iedere deelnemer actief aan de slag om zijn of haar toekomst verder vorm te geven.
Piëzo2work wordt financieel mogelijk gemaakt door subsidie van Fonds 1818, Instituut Gak en gemeente Zoetermeer.