Piëzo genomineerd leermeester ‘festival van het leren’

Piëzo is genomineerd door het Leerwerkloket Zuid-Holland Centraal als leermeester voor het festival van het leren. Het is niet gebruikelijk dat een instelling genomineerd wordt als leermeester, maar in dit geval werd dit ingegeven door het feit dat Piëzo over een eigen succesvolle methodiek beschikt waarbij iedereen die er werkzaam is een goede leermeester is, aldus de voordracht.

Het Festival van het Leren is een wereldwijd initiatief van UNESCO. De campagne in Nederland richt zich op het bevorderen van een leven lang leren.

Het Festival van het Leren is bedoeld voor alle burgers, ongeacht in welke leefsituatie zij zich bevinden. Er wordt daarbij speciaal aandacht besteedt aan mensen bereiken voor wie leren niet vanzelfsprekend is. Het is de bedoeling dat deze groepen hun talenten laten zien en competenties kunnen ontwikkelen. Tijdens dit festival worden er drie prijzen uitgereikt, de toppersprijs, de leermeersterprijs en de internationale prijs. Piëzo is dus voor de leermeesterprijs genomineerd.

Het Festival van het Leren vindt plaats van 11 tot 20 september 2015. De jury is momenteel in beraadt en maakt de uitslag bekend tijdens de landelijke Festivaldag op 18 september!

Meer informatie over het festival van het leren vind je op http://www.festivalvanhetleren.nl