MBO diploma-uitreiking cursisten Piëzo

Woensdag 9 februari ontvingen alle deelnemers uit handen van wethouder Ingeborg Ter Laak hun diploma, een slagingspercentage van 100%!
Dertien deelnemers van de Entree-opleiding ontvingen hun welverdiende diploma en zestien van de mbo 2-opleiding dienstverlener.

Met dit diploma kunnen deze mensen duurzaam toetreden tot de arbeidsmarkt.

Wethouder Ter Laak: ‘’Ik ben heel trots op alle geslaagden. De meeste deelnemers bleken zelfs al een baan te hebben. Ik sprak met één van de geslaagden met jonge kinderen.  De opleiding is voor volwassenen en goed toegankelijk voor ouders met hele jonge – of schoolgaande kinderen. De lestijden van de opleiding en stage-uren zijn afgestemd op de schooltijden van de kinderen en er is kinderoppas aanwezig.’’

De opleidingen zijn voor deelnemers die de PiëzoMethodiek volgen of voor mensen die via Werkbedrijf De Binnenbaan worden toegeleid. Vrijwilligers geven extra ondersteuning aan de deelnemers in de vorm van huiswerk- en stagebegeleiding en taal en rekenen.  Voor stageplekken wordt gebruik gemaakt van een groot netwerk van bedrijven en het maatschappelijke middenveld. Les- en boekengeld wordt gefinancierd door Werkbedrijf De Binnenbaan.

Foto: Marja de Laaf