Piëzo doet mee met NL Doet, doe je ook mee?

Op vrijdag 11 maart is zover. Het Oranje Fonds organiseert dan weer NL Doet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Op deze dag kun je op een laagdrempelige manier ervaren hoe leuk het is om je voor een ander in te zetten. Ook vanuit Stichting Piëzo organiseren wij die dag leuke projecten waar inwoners zich bij kunnen aansluiten. Deze projecten staan allemaal in het teken van “groen”. Samenwerken in het groen zorgt voor verbinding en voor in beweging komen. Ook draagt het bij aan natuureducatie en aan biodiversiteit. Kies hieronder één van de leuke projecten uit en meld je aan!

Opknappen Wijktuin Noordhove en workshop wilgentenen vlechten

In de Wijktuin Noordhove aan de Da Sangalloruimte 10 zijn wij op 11 maart van 10:00 tot 16:00 uur in de weer met het vervangen en repareren van plantenbakken en het hekwerk rondom de kruidentuin. Onderhoud aan de vijver en aan het bijenhotel staan ook op het programma, evenals schilderwerkzaamheden. Tot slot kun je je nog bekwamen in het vlechten van wilgentenen. Natuurlijk word je goed verzorgd met koffie/thee, een lekkere en gezonde lunch en een hapje en drankje ter afsluiting van de dag.

Voor meer informatie of aanmelden kun je contact opnemen met Odette Panneman, odette@stichtingpiezo.nl, 06-36019137.

Aanleggen buurtmoestuin in Buytenwegh

Op de César Franckrode 64 starten we op 11 maart om 10:30 met een kopje koffie of thee. Daarna gaan we van 11:00 tot 13:00 uur aan de slag met het aanleggen van een moes- en bloementuin. Veel inwoners uit de wijk zijn hier al bij betrokken. Zij hebben veel kennis van en ervaring met moestuinplanten en bloemen. We sluiten de dag af met een verse soep.

Via NL Doet worden vrijwilligers opgeroepen om te komen helpen. Wil je ook komen helpen? Neem dan contact op met Milou van Loenen, milou@stichtingpiezo.nl, 06‑11715238.

Deze activiteiten worden mede mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds.