Leerwerkstages voor deelnemers PiëzoMethodiek gestart bij Zoetermeerse instellingen

Afgelopen maand zijn 18 deelnemers gestart met hun leerwerkstage bij een instelling in Zoetermeer. Daar worden ze begeleid en opgeleid tot Algemeen Gekwalificeerd Assistent (Aka). ‘Door deze mogelijkheid krijgen deelnemers een goed beeld van wat er van hen als assistent verwacht wordt en welke sector het beste bij hen past‘, zegt één van de deelnemers.

Initiatief
Het project Aka  is een initiatief van Piëzo, bedoeld om mensen die meedoen aan de PiëzoMethodiek te begeleiden naar een diploma Aka , mbo niveau 1.
Deelnemers maken tijdens een stage van een half jaar tot een jaar kennis met het werken in een instelling. Deelnemers worden binnen hun stage intensief begeleid door de stage-instelling, de onderwijsinstelling (het ROC ID college) en indien gewenst door een vrijwilliger van Piëzo voor huiswerkondersteuning. Na een succesvolle stage en het behalen van een diploma kunnen deelnemers verder gaan met een 2 jarige praktijkgericht mbo-opleiding.

Samenwerking
Binnen het project werkt Piëzo nauw samen met de gemeente Zoetermeer en het ROC ID college. Zoetermeerse instellingen uit onderwijs, welzijn en zorg werken mee aan het project door het aanbieden van stageplekken. Het voordeel voor instellingen om mee te doen is dat er veel extra werk wordt verzet door de deelnemers binnen hun stage-uren. Zo werken er stagiaires in de huiskamers van een verpleeghuis, als gastvrouw binnen een basisschool of helpen zij bij dienstverlenende werkzaamheden binnen een welzijnsinstelling.

Informatie
Meer informatie over de mogelijkheden van de PiëzoMethodiek en het project Aka bij Sandra Venhuizen, sandra@stichtingpiezo.nl

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove