Geslaagde dag Oranje Fonds Groeiprogramma in Zoetermeer

Zoetermeer –‘Vrijwilligerswerk’ was het thema van de zeer geslaagde bijeenkomst van het Oranje Fonds Groeiprogramma die afgelopen vrijdag 28 maart werd georganiseerd door stichting Piëzo en New Dutch Connections.

Groeiprogramma Oranjefonds PiëzoVragen als ‘hoe kom je in de agenda van de toekomstige vrijwilliger?’ en ‘hoe maken we de goede combinatie tussen vrijwilligers en beroepskrachten binnen een organisatie?’ kwamen aan bod. De dag begon in de raadzaal van de gemeente Zoetermeer met de inspirerende lezing ‘nieuwe vormen van vrijwilligerswerk’ door hoogleraar Volunteering, Civil Society and Businesses Lucas Meijs, gevolgd door burgemeester Aptroot die zijn visie gaf over vrijwilligerswerk binnen de veranderende samenleving. Na een wandeling naar de wijk Palenstein, werd de middag voortgezet in Castellum Palensteyn. De verhalen van vrijwilligers stonden deze middag centraal. Deelnemers aan het Groeiprogramma konden tijdens rondetafelgesprekken al hun vragen kwijt aan de vrijwilligers van Piëzo die speciaal gekomen waren om dat verhaal te delen. Aansluitend verzorgde Willem Gast , trainer bij Movisie een workshop over vrijwilligersbeleid. De dag werd afgesloten met Afrikaanse muziek en een theesessie in het atrium van Castellum Palensteyn.

Groeiprogramma Oranjefonds Piëzo

Aan het Oranje Fonds Groeiprogramma doen 18 sociale initiatieven uit het hele land mee die gedurende 3,5 jaar financiële en inhoudelijke steun ontvangen bij het verspreiden van hun initiatief naar andere plekken in Nederland.

Groeiprogramma Oranjefonds Piëzo

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove