Enthousiaste vrijwillige voorlezers en coördinatoren gezocht VoorleesExpress Zoetermeer

VoorleesExpress Zoetermeer is op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om vanaf april of begin september gedurende twintig weken één uur per week voor te lezen bij gezinnen thuis of in de buitenlucht.

Ook zoeken we nieuwe coördinatoren die gezinnen en voorlezers kunnen begeleiden gedurende het voorleestraject. Als coördinator is relevante kennis en ervaring in coördineren en/of begeleiden een pré.

Het voorlezen zal plaatsvinden op 1,5 meter afstand van het gezin en alleen als iedereen klachtenvrij is. Wij volgen nauwgezet de richtlijnen van het RIVM.

Liever online voorlezen i.v.m. het coronavirus?
VoorleesExpress Zoetermeer biedt ook online voorleestrajecten voor gezinnen. Vrijwilligers die dit leuk vinden kunnen hiermee aan de slag. Het online voorlezen is twee keer in de week een half uur.

Neem voor meer informatie of om je aan te melden als voorlezer of coördinator contact op met de projectleider van de VoorleesExpress, AnneMarie Hut, via zoetermeer@voorleesexpress.nl of 06 11720398.

VoorleesExpress

De VoorleesExpress is een project om de taalontwikkeling en het voorleesplezier van kinderen tussen 2 en 8 jaar te bevorderen. Een voorlezer leest twintig keer voor bij een gezin thuis. De voorlezer laat ouders en kinderen kennis maken met interactief voorlezen, boekjes en taalspelletjes. Samen met het gezin wordt gekeken hoe het voorlezen het beste in de thuissituatie past. Alle voorlezers krijgen de training ‘interactief voorlezen’. Coördinatoren verzorgen de begeleiding van een groepje voorlezers en gezinnen. Zij ontvangen vooraf een training en werken in een team van coördinatoren en de projectleider.

De VoorleesExpress wordt in Zoetermeer uitgevoerd door stichting Piëzo, in samenwerking met de Bibliotheek Forum Zoetermeer, scholen en kinderopvang en wordt financieel mogelijk gemaakt door de gemeente Zoetermeer.

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?