Diploma’s voor deelnemertjes van de VoorleesExpress

Het voorleesseizoen van de VoorleesExpress is feestelijk afgesloten. Wethouder van onderwijs Marijke van der Meer reikte de voorleesdiploma’s met veel plezier uit aan de aanwezige kinderen in het bijzijn van hun voorlezer. Zij vertelde hier het volgende over: “De Nederlandse taal is voor kinderen keihard nodig om mee te kunnen doen op school, en later in de samenleving. Zelf lezen en voorgelezen worden helpen daarbij. We hopen dat als de VoorleesExpress na 20 weken stopt, de ouders doorgaan met voorlezen en hun kinderen blijven aanmoedigen om veel te lezen. Ik ben heel trots op al die vrijwilligers die hieraan bijdragen, want zij helpen om de kansen van de kinderen zo groot mogelijk te maken.”
Na afloop van de diploma-uitreiking werden de kinderen nog getrakteerd op leuke zang- en taalactiviteiten en was er een klein boekenmarktje.

De VoorleesExpress wordt in Zoetermeer uitgevoerd door Stichting Piëzo. Jaarlijks wordt er door vrijwilligers bij 100 gezinnen in Zoetermeer voorgelezen. Zij komen gedurende 20 weken bij het gezin over de vloer en verzorgen naast het voorlezen ook andere taalactiviteiten met en voor de kinderen.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag