Vrijwilligers gezocht voor het inburgeringsproject Z-route

Wil jij mensen helpen inburgeren?

Mensen die nieuw zijn in Nederland en zelfredzaam moeten worden weten vaak nog weinig over hoe alles geregeld is in Nederland. Ze gaan de Nederlandse taal leren en deelnemen aan de maatschappij. Wij jij inburgeraars hierbij helpen?

Het nieuwe inburgeringsproject

Een nieuw inburgeringsproject dat uitgevoerd wordt door Stichting Piëzo in Zoetermeer is de zelfredzaamheidsroute, de Z-route.  Dit is een route binnen de inburgering die wordt gevolgd door mensen die inburgeringsplichtig zijn en weinig onderwijs hebben gehad in het land waar zij vandaan komen. Daarom is het belangrijk dat zij de taal leren en belangrijke dingen leren over de Nederlandse maatschappij.

Mensen die meedoen aan de Z-route doen mee aan activiteiten, ontmoeten nieuwe mensen en leren de Nederlandse taal. De focus ligt op zelfredzaamheid en het meedoen in de maatschappij. De inburgeraar leert belangrijke woorden en zinnen die gebruikt worden in het dagelijks leven.

Wat zijn jouw talenten?

Je vindt het leuk om een ander te helpen met het leren van de Nederlandse taal en hebt geduld om een ander nieuwe dingen te leren. Daarnaast ben je twee uur beschikbaar per week.

Vrijwilliger Z-route worden?

Neem contact op met karlien@stichtingpiezo.nl of bel naar 0681910583.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag