Coronaproof voorleestas met prentenboek voor vrijwilligers VoorleesExpress

Voorlezers van de VoorleesExpress Zoetermeer kregen afgelopen dinsdag een Coronaproof voorleestas en een prentenboek uitgereikt bij Silvester Boek en Spel.

De Ambachtenwerkplaats van stichting Piëzo heeft de tas uitgerust met handgemaakte stippen van stof waar kinderen tijdens het voorlezen op kunnen zitten. Én mooie linten van 1,5 meter om op afstand voor te kunnen lezen. Samen met een flesje desinfecterende handgel en richtlijnen in de tas kunnen voorlezers weer bij gezinnen thuis voorlezen.

Het prentenboek Woeste Willem krijgen de 70 deelnemende gezinnen aan de VoorleesExpress cadeau via de leesbevorderingsactie: ‘Geef een Prentenboek cadeau’. Deze actie heeft als missie om alle kinderen te laten opgroeien tussen de allermooiste prentenboeken, dit doen zij door boeken voor een kleine prijs beschikbaar te stellen. Via Silvester boek en spel zijn er 35 prentenboeken aan de VoorleesExpress gedoneerd.