Community managers VoorleesExpress sluiten seizoen af

Community managers van de Zoetermeerse VoorleesExpress hebben onder het genot van een high tea het voorleesseizoen afgesloten.

De Community managers zijn vrijwilligers. Zij ondersteunen voorlezers en gezinnen gedurende het voorleestraject. Dit betekent dat zij de intake doen met het gezin en voorlezer. Gedurende het voorleestraject monitoren zij het verloop en zijn zij vraagbaak voor voorlezers en gezinnen.

Eens per kwartaal spreken de projectleiding en alle community managers elkaar in een groot overleg. Er werd gesproken over de nieuwe manier waarop de community managers werken en hoe zij omgaan met signalen en hulpvragen van gezinnen. De VoorleesExpress bereikt ieder jaar 100 gezinnen waar vrijwilligers gedurende 20 weken, een uur per week, voorlezen en taalspelletjes doen. De VoorleesExpress is een bewezen interventie die helpt bij de taalontwikkeling van kinderen en zorgt voor leesplezier bij gezinnen thuis!

De VoorleesExpress in Zoetermeer wordt uitgevoerd door stichting Piëzo.

Spreekt vrijwilligerswerk (of stage) bij de VoorleesExpress je aan? Stuur dan een mail naar zoetermeer@voorleesexpress.nl

Fotograaf: Jeroen Stahlecker

Kookworkshop voor kinderen bij inZet Buytenwegh

Kennissessie – Het belang van bewegen