Aan de slag als taalvrijwilliger bij Piëzo

Als taalvrijwilliger zet je je in om anderen te helpen met het verbeteren van hun algemeen welbevinden door ze, via taal, een plek te geven in de samenleving. Vind jij het leuk om als vrijwilliger aan de slag te gaan met het bijbrengen van de Nederlandse taal? Dan zijn wij op zoek naar jou.

De taalondersteuning vindt plaats in groepen bij Piëzo of 1-op-1 bij mensen thuis. Mensen die om verschillende redenen niet kunnen deelnemen aan een taalondersteuning in een groep, bijvoorbeeld omdat ze net bevallen of slecht ter been zijn, krijgen ondersteuning 1-op-1 thuis. Tijden zijn altijd in overleg.

Voordat je aan de slag gaat, krijg je een training aangeboden via het Taalhuis (samenwerking taalorganisaties in Zoetermeer).

In de training komt begeleiding bij het leren lezen, spreken en schrijven aan bod en wordt het lesmateriaal -van Lezen en Schrijven- behandeld.

Neem contact op met Kirsten Cleij, kirsten@stichtingpiezo.nl, 06-55217956.

Fotograaf: Herman Zonderland Fotografie Delft

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove