Aan de slag als taalvrijwilliger bij Piëzo

Vind jij het leuk om als vrijwilliger aan de slag te gaan met het bijbrengen van de Nederlandse taal in een 1-op-1 setting bij anderen thuis? Dan is het team taalvrijwilligers Piëzo op zoek naar jou. Het gaat in deze setting om mensen die om verschillende redenen niet kunnen deelnemen aan een taalondersteuning in een groep, bijvoorbeeld omdat ze net bevallen of slecht ter been zijn.

Als taalvrijwilliger zet je je in om anderen te helpen met het verbeteren van hun algemeen welbevinden door ze, via taal, een plek te geven in de samenleving.

Tijden zijn altijd in overleg en je krijgt een training aangeboden via het Taalhuis (samenwerking taalorganisaties in Zoetermeer).
In de training komt begeleiding bij het leren lezen, spreken en schrijven aan bod en wordt het lesmateriaal -van Lezen en Schrijven- behandeld.

Fotograaf: Henk Leentfaar