48 deelnemers Piëzo starten met een opleiding en stage

48 deelnemers aan de PiëzoMethodiek starten in september met een opleiding en een stage. Voor het derde jaar op rij biedt stichting Piëzo samen met samenwerkingspartners uit het maatschappelijk middenveld uit Zoetermeer haar deelnemers aan de methodiek de kans om zich door opleiding en stage verder te ontwikkelen. 24 deelnemers starten in september met de AKA opleiding. De AKA opleiding is een brede beroepsopleiding op mbo1-niveau die opleidt in algemene werknemersvaardigheden. Tijdens deze één jaar durende opleiding, lopen de deelnemers stage in een branche waar zij na hun opleiding willen gaan werken. De andere 24 deelnemers beginnen aan een mbo2-opleidingstraject Helpende Zorg en Welzijn. De opleidingstrajecten worden mogelijk gemaakt door de samenwerking van Piëzo met het ROC ID College, de gemeente Zoetermeer (afdeling Werk, Zorg en Inkomen), en stage-aanbieders in Zoetermeer zoals WZH Oosterheem, Woonzorgcentrum Buytenhaghe, Middin, Gemiva SVG groep, Ipse de Bruggen, stichting OPOZ en nog meer onderwijs- en zorginstellingen. Voor het les-en boekengeld voor de deelnemers heeft Piëzo een financiële bijdrage ontvangen van Fonds 1818.

Zorgopleiding-12-1[1]

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove