Wethouder reikt voorleesdiploma’s uit bij de VoorleesExpress

Woensdag 6 september was het zover, de feestelijke uitreiking van de VoorleesExpress diploma’s. De eerste gezinnen van de in totaal honderd gezinnen hebben met succes het traject van twintig weken voorlezen en taalspelletjes doen afgerond. Met alle tips van de VoorleesExpress(vrijwilligers) hebben ouders de nodige tools gekregen om het stokje over te nemen. De kinderen ontvingen hun voorleesdiploma uit handen van wethouder Marijke van der Meer. Het feestelijke moment vond plaats op Basisschool De Regenboog en de aanwezigheid van de Boekfiets vanuit Bibliotheek Zoetermeer en van de Voorleestijger maakten de middag nog feestelijker. De kinderen kregen na afloop een mooi boek cadeau en ook de voorlezers zelf werden niet vergeten.

Wil je zelf ook als voorlezer aan de slag en kinderen en ouders in aanraking brengen met boeken en taal? Neem dan contact op met Leonie Bierhuizen, 06‑43146849, zoetermeer@voorleesexpress.nl

Fotograaf: Jeroen Stahlecker

Wandel mee met de wandelgroep van inZet Buytenwegh

Enthousiaste vrijwilligers gezocht voor vrijdagmorgen in Wijktuin Noordhove