Werkbezoek van Movisie aan Zoetermeer

Medewerkers van Movisie brachten een werkbezoek aan Zoetermeer.

Movisie is een landelijk kenniscentrum op het gebied van sociale vraagstukken en participatie. De medewerkers namen letterlijk een kijkje in de tuin en keuken van één van de Zoetermeerse participatieprojecten; Moestuinproject Visioen.

De enthousiaste medewerkers van Movisie arriveerden op de fiets bij WoonZorgCentrum Buytenhaghe. Na een rondleiding te hebben gehad door de moestuin in de tuin van Woonzorgcentrum Buytenhaghe en de huiskamer(tuin) hebben de medewerkers van Movisie samen met een vrijwillige kok van Piëzo een gezonde maaltijd in de keuken klaar gemaakt. Locatiemanager van Woonzorgcentrum Buytenhaghe, Angela Kunne vertelde over de opstart en de samenwerking binnen Visioen door Buytenhaghe, de gemeente en Piëzo. Zij benadrukte dat de kracht van het project zit in het samen komen en samen werken van mensen van alle leeftijden uit de wijk. Ook zijn er stageplekken beschikbaar gesteld voor mensen uit de wijk die via Piëzo een opleiding volgen. Na genoten te hebben van de gezonde maaltijd was het werkbezoek klaar en gingen de medewerkers huiswaarts met een eigen ervaring van ‘participatie’ in de Zoetermeerse praktijk.

foto[2]